США примусили Китай закрити великі порти для російського «тіньового флоту»

Економіка 08.01.2025 Коментарі 0

Один із найбільших морських логістичних операторів Китаю та головний покупець російської нафти Shandong Port Group заборонив захід у свої порти всім танкерам, які потрапили під санкції США.

Нафтові гравці у Китаї опинилися під тиском нових американських санкцій, пише «Наша Ніва». Із посиланням на агенцію Reuters.

Наприклад, Shandong Port Group контролює всі основні порти на східному узбережжі Китаю. Більшість нафтопереробних заводів у цих портах є найбільшими китайськими імпортерами нафти із країн, які перебувають під санкціями США. За даними Reuters, у 2024 році китайська провінція Шаньдун через оператора Shandong Port Group імпортувала приблизно 1,74 мільйона барелів нафти на день. Це становило 17% від загального обсягу імпорту нафти до Китаю. Більшість цих постачань біли з росії, Ірану та Венесуели.

Рішення Shandong Port Group, спричинене новими санкціями США проти «тіньового флоту» росії, може спровокувати значне зростання витрат на логістику для нафтопереробників провінції Шаньдун. Їм доведеться використовувати танкери, що не перебувають під санкціями. А це збільшить вартість транспортування нафти як для Китаю, так і для його підсанкціонних клієнтів, особливо росії.

На тепер приблизно 670 «тіньових танкерів» (під чужими прапорами або без державного страхування) нелегально транспортують нафту з Ірану, росії та Венесуели. Із них 250-300 суден перевозять російську нафту, доходи від продажу якої йдуть на фінансування війни в Україні та підтримку російської економіки в умовах протистояння із Заходом, зазначає Reuters.

Основні оператори світового «тіньового флоту» - іранська компанія NITC і найбільша російська компанія «Совкомфлот» - одна зі світових лідерів з морських перевезень вуглеводнів – також потрапили під нові санкції США.

До цього в березні минулого року удару по «тіньовому флоту» росії під впливом американських санкцій завдала й Індія. Тоді приватний індійський НПЗ Reliance Industries – оператор найбільшого у світі комплексу переробки нафти – відмовився приймати сировину, яку доставляють танкери російського «Совкомфлоту».

Згідно з даними, станом на початок 2024 року понад половину експорту сирої нафти з росії здійснювали танкери «тіньового флоту». Для порівняння, у січні 2023 року цей показник, за даними міжнародних аналітиків, становив приблизно 35%.

Фото – російський танкер «Анатолій Колодкін» / nashaniva.com

Також читайте: «Тіньовий танкерний флот» рф продовжує фінансувати війну в Україні

ГУР склав досьє на більш як дві сотні танкерів тіньового флоту рф

Support the project here:

DONATE

Відгуки

Немає відгуків.

Залишити коментар

Оцінити
Відправити

Copyright © 2017-2024 ZahidFront, Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-05228. Powered by BDS-studio.com

Підпишіться на ЗІФ у Facebook: