Транспортний хаб «Львівщина» готовий до будь-яких викликів, - Юрій Бучко
20-22 травня у польському місті Загуж (Загір’я) відбулися урочистості з нагоди 150-ліття відкриття угорсько-галицької вітки залізниці, яка поєднала Будапешт зі Львовом через Перемишль. В тематичній конференції взяли участь відомі польські політики та державні діячі, серед яких міністр інфраструктури Анджей Адамчик, начальник служби охорони залізниць Йозеф Галик, європосли Богдан Ржьонца, Андор Делі (Словаччина), Ладіслав Ільчич (Хорватія) та інші.
З України на заході були присутні Юрій Бучко - заступник голови Львівської ОВА та Юрій Кміть – радник Максима Козицького з питань транскордонної співпраці. Львівська делегація використала нагоду в рамках цієї конференції провести кілька робочих зустрічей з питань розширення транспортних можливостей української залізниці на українсько-польських пунктах пропуску Мостиська, Хирів, Верхрата.
За словами Юрія Бучка, у цей складний час військової агресії російської федерації проти України Львівщина залишається «хабом консолідації міжнародної гуманітарної допомоги, виконує функції координаційного центру із забезпечення постачання гуманітарних і військових вантажів по території України, організовує транспортування евакуйованих осіб, забезпечує проїзд міжнародних делегацій».
Він наголосив, що з початку повномасштабного російського вторгнення в Україну залізницею евакуйовано понад 400 тисяч осіб та перевезено 14 061,5 т вантажів виробничих потужностей підприємств з територій активних бойових дій на Львівщини:
- Також всі залізниці, які є членами Співтовариства європейських залізниць та інфраструктури (CER), беруть активну участь у гуманітарних зусиллях ЄС для підтримки українців, та доправляють до України гуманітарну допомогу. Сусідні залізничні компанії Польщі, та Чехії організовують гуманітарні вантажі, та допомагають у зворотному у перевезенні українців, які виїжджають за кордон. Наприклад, зараз курсують гуманітарні поїзди між польсько-українськими прикордонними станціями Медика – Мостиська, Грубешів – Ізов та Богумін Мостиська І. Австрія, Чехія та Німеччина забезпечують безкоштовний проїзд між країнами для громадян України.
Через збільшення транспортних потоків через міжнародні пункти пропуску стає очевидно, що існуючі у Львівській області автомобільні пункти пропуску через державний кордон України і в мирний час були перевантажені експортними та імпортними вантажами (вантажним автомобілям доводилося чекати своєї черги на в’їзд і виїзд кілька діб), а можливості залізничного транспорту, який може перевозити значно більші обсяги вантажів, у повній мірі не використовувалися.
Основним каналом перевезення вантажів залізницею з шириною колії 1520 мм залишається маршрут Перемишль-Гурко-Медика-Мостиська-2, незначні обсяги вантажів проходять через лінію Рава-Руська – Верхрата.
В той же час три залізничних переходи в Україну на території Львівської області з колією європейського стандарту 1435 мм не використовуються взагалі: Гребенне-Рава-Руська, Перемишль-Нижанковичі-Хирів та Хирів-Смільниця-Устрики Долішні-Заґуж.
Тому обласна військова адміністрація, спільно з місцевими владами та логістичними компаніями, опрацьовує питання відновлення залізничного сполучення Держкордон (Гребенне) - Рава-Руська, а також сполучення Загуж (Польща) - Хирів (Україна) з продовженням маршруту в напрямку Нижанковичі (Україна) — Перемишль (Польща).
Для відновлення залізничної ділянки Рава-Руська – Держкордон необхідно виконати комплекс капітальних робіт орієнтовною вартістю 83,4 млн. грн, а орієнтована вартість робіт на ділянці Держкордон (Загуж) – Хирів – Держкордон (Нижанковичі) складає 639,00 млн.грн.
У 2022 році здійснюється розробка та виготовлення проектно-кошторисної документації вартістю 4 млн. грн. за кошти місцевих бюджетів.
На черговій конференції «Європа Карпат», яка відбулася 13-14 травня 2022 року у Красічинському замку, міністри інфраструктури України та Польщі вчергове підтвердили важливість відновлення даного сполучення, як і інших недіючих у теперішній час залізничних пунктів пропуску і задекларували продовження робіт у цьому напрямку.
Хирівська та Добромильська територіальні громади, територією яких проходить дана залізниця, задекларували готовність виступити замовниками розробки проектно-кошторисної документації для відновлення даної ділянки.
У використанні потенціалу транскордонних залізничних сполучень зацікавлені місцеві підприємці, а також власники релокованого бізнесу. Зокрема, опрацьовується питання створення логістичного центру («сухого порту») та сільськогосподарського, деревообробного та машинобудівного кластерів індустріального парку на теренах Хирівської територіальної громади.
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар