Інформвійна: операція - Джихадисти в Україні!

БЛОГИ 31.08.2017 Коментарі 0

Дуже цікавий «поворот» відбувся у зв’язку з матеріалом на британському телеканалі Sky News - там Україну звинуватили (навівши слова журналістки Єкатерини Сєргацкової , що російські і інші російськомовні (з Середньої Азії) джихадисти відсиджуються в Україні. Про це пише на своїй сторінці у Facebook журналіст Ігор Соловей

Це твердження мовляв базується на тому що  в Україні, мовляв, можна купити український біометричний паспорт і поїхати далі в Європу. 
Не знаю чи є у колеги підтвердження цих її слів (як то відомі факти купівлі нових біометричних паспортів, чи факти затримання в ЄС ігіловців з українською біометрикою). Чи було це сказано нею необережно для "связкі рєчі", а канал спеціально загострив. Або може сказано ще з якоюсь іншою метою... До речі, посольство України в Великобританії таки дорікнуло британцям, що вони трохи "пєрєбдєли"

Але в цій ситуації я звернув увагу на сам процес: як цю статтю штовхали в українське медіа поле. Судіть самі...

Спочатку на Sky News виходить ТЕЛЕсюжет "The man who rescued his son from Islamic State" (про Україну десь глибоко всередині) – це сталось 22 серпня


Потім, наступного дня, 23 серпня, на російських ресурсах - Звєзда, Русская весна, з'являються наступні новини 

а також українських - Страна.юа

та Корреспондент.нет

виходять уже новини, з цього сюжету. При цьому в своїх новинах вони всі посилаються на оригінал - тобто на сайт Sky News.

Тут зроблю ліричний відступ: я не вірю в те, що в Страна.уа чи на Корреспонеднт.нет хтось з журналістів дивився Sky News, раптом побачив сюжет і думає, «о, тут же про Україну, класна тема, треба зробити з цього новину!».

А значить – була як мінімум наводка, але скоріш за все – хтось просто прислав в редакції готовий текст (чи посилання) цим ЗМІ, для вкидання в українське медійне поле.

Хто це був? Варіантів кілька: це або «моніторщики» нашого північного сусіда – ЗМІ, спецслужби і т.п, які спеціально відслідковують інформматеріали по проблематиці/регіону і побачили відповідний сюжет. Або це ж ті, хто знав про дату виходу сюжету – а це можуть бути автори, причетні до підготовки матеріалу чи редактори Sky News, які і повідомили колег вищезгаданих ЗМІ. Хто ж в цьому конкретному випадку «навів» на сюжет – знають тільки ті, хто це замовлення прийняв. 

Але в цій спецоперації стався "прокол". 

       Якщо пройти за наведеним в перепублікаціях 23 серпня посиланням - то всі вони ведуть на статтю на сайті Sky News "'Corruption hub' Ukraine could offer terror route to Europe for Russian IS fighters"  уже з іншим заголовком, адаптованим до української теми (знаючі люди кажуть, що його придумав не автор сюжету – московський кореспондент John Sparks, а хтось з редакторів): "'Corruption hub' Ukraine could offer terror route to Europe for Russian IS fighters. Observers say up to 500 ex-jihadists are hiding out in the country that recently signed a visa-free travel deal with the EU". Але увага – ця стаття датована... 29 (!) серпня! Тобто на момент перепублікацій 23 серпня в українському і російському інтернет сегменті її в природі ще не було...

         

         Як це сталось?

        Теоретично можливо, що всі ці ЗМІ разом спочатку взагалі не ставили джерело (або ставили посилання на відеосюжет), а коли з‘явилась уже текстова версія – то дружньо замінили посилання. Звідки така синхронність?! В добровільний порив віриться слабо. А значить, хтось міг попередити: «хлопці-дівчата, от вийшла ще текстова версія, поставте нове посилання».

         Для чого я так все детально розписав (може й не всім цікава внутрішня кухня)?

Щоб вчергове показати методологію: хтось спеціально координував/є роздування теми «про ігіловців з українськими біопаспортами», заведення цієї теми з іноземного в українське медіа поле, а також її подальше розповсюдження. І цей «хтось» точно знаходиться не в Україні. 

      До речі, і ця тема не єдина. В останній час випадків таких стає все більше - «українські ракети для Північної Кореї», які потім виявились російськими, ще один наочний тому приклад.

 

Автор: Ігор Соловей,
адаптація ІА "Західний інформаційний фронт" за оригіналом матеріалу "Трохи про інформвійни" 
Ілюстративне фото: AFP

 

Відгуки

Немає відгуків.

Залишити коментар

Оцінити
Відправити

Copyright © 2017 by ZahidFront. Powered by BDS-studio.com