МЗС запустило цифровий нотаріат у 40 дипустановах за кордоном
Пілотний проєкт цифрового автоматизованого нотаріату запустило у 40 дипломатичних установах світу Міністерство закордонних справ України. З 1 липня українці за кордоном можуть подавати заяви на нотаріальні дії онлайн – через систему «е-Консул».
«Головне нововведення полягає в тому, що всі процедури подачі та обробки документів тепер можна зробити онлайн, без потреби фізичного відвідання дипустанови. Замість довгого очікування, подорожей, оформлення – тепер зручна онлайн процедура і згодом короткий візит, щоб лише забрати готовий документ», - зазначає у своєму дописі на Facebook міністр закордонних справ України Андрій Сибіга.
Раніше для оформлення довіреності або іншого нотаріального документа потрібно було кілька разів особисто відвідувати консульство. За словами Сибіги, потрібно було подати всі необхідні документи в паперовому вигляді, написати заяву власноруч; повідомити, які саме повноваження він збирається передати іншій особі, узгодити з консулом текст необхідної довіреності; оплатити консульський збір (зазвичай на пошті або в банку), а потім очікувати на друк довіреності консулом та її отримання у другій половині дня.
Були випадки, коли через відсутність якогось документа або невпевненості у тому, який саме текст довіреності підійде для подальшого використання, людям доводилося відвідувати дипломатичну установу ще раз в інший день. Все це забирало час, кошти, ресурси.
Відтепер, із запуском цифрового нотаріату, усе відбуватиметься інакше.
Громадянин у зручний для нього час через надійну та доступну систему е-Консул подає онлайн заяву на вчинення нотаріальної дії, завантажує зразок необхідної довіреності чи нотаріальної заяви, підвантажує усі необхідні документи.
Система підказує, які документи мають бути подані для вчинення тієї чи іншої дії. Консульська посадова особа опрацьовує подану інформацію та надає згоду на оформлення нотаріального документа.
У разі виявлення якихось невідповідностей заявнику надсилається повідомлення з конкретними рекомендаціями щодо їх усунення. Система формує нотаріальний документ та надсилає особі повідомлення про готовність його посвідчити та необхідність оплатити консульський збір.
Все це відбувається без фізичної присутності заявника. Подані ним дані та сформований нотаріальний документ зберігаються в системі.
Громадянинові залишається записатися в е-чергу на отримання готового документа, прибути до дипломатичної установи у визначений час, особисто підписати документ та, після внесення консулом інформації до реєстру нотаріальних дій, отримати оформлений документ.
Послуга вже доступна в посольствах і консульствах України в Австралії, Алжирі, Анголі, Аргентині, Ботсвані, В’єтнамі, Гані, Ефіопії, Індії, Індонезії, Катарі, Кенії, КНР, генконсульствах у Гуанчжоу та Шанхаї, посольствах в Конго, Кореї, Кот-д’Івуарі, Кубі, Кувейті, Латвії, Малайзії, Марокко, Мексиці, Мозамбіку, ОАЕ, Омані, ПАР, Перу, Руанді, Саудівській Аравії, Сенегалі, Сінгапурі, Таїланді, Тунісі, Чилі, Японії, генконсульствах в Мілані, Гамбурзі та Гданську.
За словами Сибіги, нова система зекономить час і гроші українців, зменшить навантаження на консулів та стане ще одним кроком до сервісу, «гідного сучасної європейської держави».
Після оцінки пілотного етапу МЗС планує розширити цифровий нотаріат на всі дипустанови.
На світлині: очільник МЗС Андрій Сибіга обіцяє розширити автоматизовану систему обробки документів на всі дипломатичні установи України за кордоном
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар