У Львові всенький транспорт має валідатори із SIM-ками "Київстар": резервний оператор? ні, не чули

НОВИНИ 13.12.2023 Коментарі 0

У зв’язку із масштабним збоєм у роботі мобільного оператора, сьогодні у Львові виникнули тимчасові труднощі під час оплати банківською карткою у громадському транспорті міста. У ЛКП “Львівавтодор” повідомили про ситуацію та пояснили, що необхідно знати пасажирам при безконтактній сплаті за проїзд.

Про це повідомила прес-служба Львівської міської ради.

Усі валідатори із центральним програмним забезпеченням обладнані мобільними SIM-картками “Київстар”, відтак збій у роботі оператора спричинив низку проблем у процесі обміну інформацією про оплату.

Чимало пасажирів, які сьогодні хотіли оплатити за проїзд банківською карткою, телефоном, чи годинником, не змогли цього зробити. На екрані валідатора засвітився червоний хрестик у супроводі подвійного звукового сигналу, що свідчило про помилку оплати. Це триватиме допоки мобільний оператор не відновить повноцінно свою роботу. Наразі для здійснення безготівкової оплати просимо користуватися карткою ЛеоКарт. 

Пасажирам електротранспорту нагадують, що у трамваях та  тролейбусах оплатити за проїзд можна за допомогою смартфона через QR-коди "Приват24" та EasyPay. Вартість поїздки при такому способі оплати складає 15 грн.

Якщо жоден із безготівкових способів оплати недоступний –  рекомендують придбати квиток у водія. 

“Щодо оплати карткою, в системі закладено резервний запас роботи без мобільного зв'язку – це 24 години.  Це передбачено технічними характеристиками системи. Станом на зараз мобільного зв’язку немає понад 24 години. 

Команда “Львівавтодору”, спільно з підрядником,  чеською компанією “Mikroelektronika”, активно працюють над усуненням збоїв у системі. 

Окрім цього в ЛКП “Львівавтодор” вже працюють над частковою зміною мобільного оператора”, - пояснює директор департаменту міської мобільності Олег Забарило.

У цей період контролери не виписуватимуть штрафів пасажирам, а допомагатимуть здійснити оплату за проїзд. 

У департаменті наголошують, що проблем із оплатою за проїзд звичайною ЛеоКарт немає. Вже 36 тисяч львів'ян користуються ЛеоКарт і сплачують за проїзд найдешевшу вартість із трьох можливих, а саме – 13 гривень.

Але масштабний збій у роботі мобільного оператора вплинув і на процес купівлі та активації загальних ЛеоКарт у кіосках "Інтерпрес" та на роботу частини терміналів EasyPay, які під'єднані до мережі інтернет через “Київстар”. Станом на зараз придбати транспортні картки ЛеоКарт можна лише у 19 терміналах  EasyPay. 

Окрім того, ЛКП “Львівавтодор” відновлює продаж загальних ЛеоКарт через кіоски “Інтерпрес”. 

Попри хакерські атаки, вдається зараховувати кошти на баланс ЛеоКарт. Однак власників ЛеоКарт просять врахувати, що можливі сповільнення у зарахуванні коштів.  

У міській раді Львова нагадали, що збої в мобільного оператора 12 грудня спричинили проблеми в роботі різних сервісів по всій країні.

Зокрема, труднощі з безготівковою оплатою виникли і в інших містах, зокрема, у Чернівцях, у Тернополі.  В Івано-Франківську, наприклад, проблеми з диспетчеризацією системи ДОЗОР СІТІ, у Дніпрі та в Чернігові не працює моніторинг переміщення громадського транспорту.  А в Ужгороді були проблеми у роботі платіжних паркувальних терміналів. 

Нагадаємо, 11 грудня, у всьому громадському транспорті Львова почала діяти електронна система оплати за проїзд, а також, прикрившись цією подією, міська влада, піджвищила ціни на проїзд і в маршрутках, і в електротранспорті.

Ось як цю розрекламовану і давно обіцяну реформу прокоментував у ФБ Віктор Гальчинський, економічний експерт:

- Міський транспорт Львова спромігся стати першим в Україні, але не за зручністю чи комфортом, а – за ціною.

Радість проїхатися львівським трамваєм, тролейбусом чи автобусом вже від сьогодні при розрахунку готівкою коштує 20 гривень, що означає 100% подорожчення проїзду в електротранспорті та 30%-ове збільшення ціни в автобусах.

Одночасно у місті впроваджується такий довгоочікуваний електронний квиток "Леокарт", який мав зробити транспорт зручнішим та вигіднішим для львів'ян, а роботу транспорту - прозорішою для міської влади та громади. Та чи справді буде так? Швидше "ні", ніж "так", але спробую безпристрасно порівняти плюси та мінуси нової системи.

З позитивних моментів нової системи відзначу такі:

У всьому громадському транспорті можна сплачувати за проїзд безконтактними банківськими картками, смартфонами та смарт-годинниками з платіжною функцією;

З міською транспортною карткою "Леокарт" проїзд в автобусах подешевшав на 2 гривні;

Завдяки пільговим "Леокартам" місто може порахувати кількість пільгових поїздок та заощадити на дотаціях транспортним підприємствам, компенсуючи їм лише виконані безплатні поїздки;

З'являється облік готівки у водіїв автобусів - адже на кожну оплату має бути виданий паперовий е-квиток з QR-кодом, що підлягатиме контролю;

В електротранспорті йдуть в історію радянські компостери та конфлікти з контролерами за незавалідовані квитки.

МІНУСАМИ нової системи є:

Різке зростання тарифів на проїзд електротранспортом (на 40-100% залежно від форми оплати);

Скасування зручних для пасажирів 90-хвилинних електронних пересадкових квитків та одно- і триденних туристичних проїзних на електротранспорт;

Повна відсутність абонементів, квитків із визначеним часом користування та можливістю пересадок на транспортній картці "Леокарт" - складається враження, що місто взяло кредит, витратило 9 років і 6 з планованих 12 мільйонів євро, щоб впровадити "електронний компостер" та знижку в 2 гривні на проїзд в автобусі для власників транспортних карт "Леокарт";

Безпідставне подорожчання місячних абонементів на електротранспорт майже УДВІЧІ. Безпідставне тому, що жодним чином не пов'язане з впровадженням нової системи оплати проїзду - на "Леокарт" сьогодні неможливо придбати жодного абонемента.

У ПІДСУМКУ: на сьогодні "Леокарт" - зовсім не те, що очікували львів'яни.

Із впровадженням е-квитка ми сподівалися:

на зміну підходів до планування і роботи транспорту міста;

на зникнення поняття "збитковий маршрут", "переповнення заради плану", самовільних зривів графіку руху водіями та закриття дверей перед носом у пільговиків, що мала би принести повноцінна автоматизована система оплати проїзду та осмислення транспорту як послуги для громади, а не як бізнесу;

на вигідні тарифи для тих, хто багато їздить - скажімо, Вінниці ніщо не завадило впровадити на свою електронну транспортну карту місячний абонемент на безлімітне користування трамваєм, тролейбусом та автобусом за 750 грн або на 130 поїздок на місяць за 510 грн та безкоштовні пересадки протягом 30 хвилин після валідації разової поїздки при тарифі 8 грн (електротранспорт) та 12 грн (муніципальний автобус).

Натомість наразі маємо різке подорожчання проїзду та щастя придбати за 60 грн пластикову дисконтну картку на транспорт із можливістю моніторингу залишку та поповнення в мобільному додатку.

Фото – пресслужба Львівської міської ради / Роман Балук

Support the project here:

DONATE

Відгуки

Немає відгуків.

Залишити коментар

Оцінити
Відправити

Copyright © 2017-2024 by ZahidFront. Powered by BDS-studio.com

Підпишіться на ЗІФ у Facebook: