Євросоюз таки починає тарифну війну з китайськими електромобілями
У п’ятницю, 4 жовтня у ЄС проголосували за запровадження тарифів у розмірі до 45% митної вартості на електромобілі з Китаю. Це максимально посилить напруженість у відносинах із Пекіном.
Європейська комісія тепер може приступити до впровадження мит, які діятимуть протягом п'яти років, повідомили співрозмовники агентства Bloomberg.
Десять держав-членів ЄС проголосували за цей захід, тоді як Німеччина та чотири інші проголосували проти, а 12 країн (включно з Іспанією) утрималися.
Рішення ЄС було ухвалено після розслідування, яке показало, що Китай несправедливо субсидує свою автопромисловість. Пекін заперечує це твердження і пригрозив власними тарифними обмеженнями щодо європейської молокопродукції, бренді, свинини та автомобільного сектору.
Євросоюз активно намагається зменшити свою залежність від Китаю, а колишній президент Європейського центрального банку Маріо Драгі минулого місяця попередив, що «конкуренція Китаю, спонсорована державою», є загрозою для ЄС, яка може зробити його вразливим до примусу.
Водночас ЄС, який минулого року виділив 739 мільярдів євро (815 мільярдів доларів) у торгівлі з Китаєм, розділився в думках щодо того, чи продовжувати вводити мита. Зокрема, угорський прем’єр Віктор Орбан вже звинуватив Брюссель в економічній війні проти Пекіна, про що пише ЗІФ.
Наразі відомо, що ЄС та Китай продовжать переговори, щоб знайти альтернативу тарифам. Обидві сторони вивчають, чи можна досягти домовленості про механізм контролю цін та обсягів експорту замість мит.
«ЄС і Китай продовжують наполегливо працювати над вивченням альтернативного рішення, яке повинно бути повністю сумісним з СОТ та адекватним у вирішенні шкідливого субсидування, встановленого розслідуванням комісії», - йдеться в пресрелізі комісії, в якому оголошується рішення.
Нові тарифні ставки становитимуть 35% для виробників електромобілів, які експортують з Китаю. Ці мита додаватимуться до існуючої 10-відсоткової ставки.
Китайським виробникам електромобілів доведеться вирішувати, чи самотужки нівелювати ці тарифи, чи відповідно підвищувати ціни в той час, коли уповільнення попиту всередині країни скорочує їх прибуток. Перспектива введення мит спонукала деяких китайських автовиробників розглянути можливість інвестування у заводи в Європі, що може допомогти їм ухилитися від тарифів.
У своїй заяві Geely Holding Group Co., яка контролює шведську Volvo і британську Lotus Cars, розкритикувала це рішення, заявивши, що воно «не є конструктивним і потенційно може перешкодити економічним і торговельним відносинам між ЄС і Китаєм, в кінцевому підсумку завдаючи шкоди європейським компаніям і інтересам споживачів».
Додаткові тарифи вже сповільнили динаміку китайських автовиробників у Європі: їхні продажі впали на 48% у серпні - до 18-місячного мінімуму. Регіон є бажаним місцем для національних виробників, оскільки електромобілі тут продаються у відносно великих кількостях і за набагато стабільнішими цінами, ніж на інших експортних ринках.
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар