Як німецькі елітні авто потрапляють у росію попри санкції – розслідування ZDF
Загарбницька війна проти України та накладені санкції не стали на заваді для росіян купувати німецькі елітні авто. Експорт до росії автомобілів, вартістю понад 50 тисяч євро, заборонений. Тим не менше, російські TГ-канали рясніють пропозиціями німецьких елітних авто. Їх перевозять з Німеччини через Польщу та Литву до Білорусі. А звідти вони потрапляють до росії, розповідає у своєму розслідуванні німецьке видання ZDF.
Росзлідувачі зазначають, що економічний тиск потрібно чинити не лише проти росії. І хоча санкції щодо Білорусі також є, але вони по-іншому розроблені. Тому експорт предметів розкоші туди можливий. Що і використовують торговці автомобілями та заробляють у росії великі гроші на німецьких автомобілях, незважаючи на війну та санкції.
Як приклад, автори матеріалу наводять оголошення у ТГ-каналі з фото Audi RS7 з німецьким номером. Його вартість – приблизно 130 тисяч євро. Фото зроблено в Санкт-Петербурзі, але авто з Німеччини.
Майкл Агштайнер, керівник автосалону в Ауґсбурзі, підтверджує, що його компанія продала цей автомобіль. Але його не продали росіянинові.
«Якби ми визнали, що машина їде до Росії, ми би відмовилися від будь-якого бізнесу», - пояснює він. Згідно з документами, це була цілком звичайна операція, що не порушує німецьких законів чи санкцій.
На литовсько-білоруському кордоні можна спостерігати, як численні водії перевозять автомобілі через кордон. Але всі стверджують, що везуть техніку тільки до Білорусі, не далі. Ніхто з них не знає, що з ними буде потім.
Професор Крістіан фон Зост, експерт із санкцій Німецького інституту глобальних і територіальних досліджень вважає, що потрібен певний тиск, інакше будуть використані всі лазівки для обходу санкцій. А "еліти" путіна можуть продовжувати насолоджуватися розкішшю.
Наприклад чеченський коневод кадиров у пропагандистських роликах нагороджує бійців російської загарбницької війни проти України елітними автомобілями німецького виробництва.
Тим часом самі німецькі автовиробники (BMW, Mercedes, Porsche і Volkswagen) на запитання журналістів ZDF відповіли, що виступають за дотримання санкцій і наявність чітких правил для своїх дилерів. Але зазначають, що неможливо перевірити, куди потрапляють транспортні засоби в кожному окремому випадку.
Додамо, що проблема обходу санкцій – не нова. Її ілюструє північнокорейський диктатор ким чен ин, що користується елітними авто марки Mersedes. У грудні минулого року стало відомо, що "пампушок" змінив авто цієї компанії на новіше –Mercedes-Benz Maybach S650.
На експорт машин класу "люкс" і інші предмети розкоші накладено санкції ООН іще 2006 року. Проте це не заваджає північнокорейському ракетному терористові возити свій зад у "мерсах".
Також читайте: Як росія знаходить шляхи для обходу санкцій – звіт
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар