Тінь Путіна над Бухарестом

ПЕРЕКЛАДИ 16.09.2017 Коментарі 0

Непримітна новина, з тих, які наша (молдовська – прим. ІА «ЗІФ») недалекоглядна преса розміщує в рубриці «різне», сигналізує про те, що російська пропаганда готується до офіційної висадки в Румунію.

10 серпня на засіданні Національної ради з питань телерадіомовлення (НРТ) розглядалося питання про допуск на румунський ринок головного телевізійного рупора Кремля. Відповідну заявку подала одна з фірм з румунського міста Ясси, що належить іншій фірмі, яка зареєстрована в Республіці Молдова і ретранслює на її території програми телеканалу Rusia 1.

Здобувача ліцензії на засіданні НРТ, яка поки не прийняла остаточного рішення, представляли двоє: В’ячеслав Христя і Євген Сергєєв. Імена, на мій погляд, вже говорять багато про що.

Ще цікавішим виявився для мене виступ одного з членів Ради (цитую з журналу Forbes România):

«Вони хочуть відкрити телеканал, нікому не заважають. (...) Я - згоден, але за умови, що будуть транслювати і те, і те, а не тільки російське. У нас є телеканали з турецькими, з корейськими серіалами. Чому б не бути і з російськими? Не бачу в цьому нічого поганого», - заявив Габріель Туфяну.

Уточню для тих, хто не в курсі: в НРТ вищезазначений пан опинився за пропозицією Соціал-демократичної партії (СДП), яка знайшла його в найближчому оточенні Мазере. Того самого Мазере, який закликав нас відродити румунське морське узбережжя шляхом залучення якомога більшої кількості російських туристів. Як кажуть, «рублі» також гроші!

Отже, як мінімум один заявлений прихильник в НРТ у офіційної путінської пропаганди в НРТ вже є. Тому що неофіційно вона в нашій країні вже давно працює. І далеко не тільки в Інтернеті, шляхом таких агресивних сайтів як Russia Today і Sputnik румунською мовою. Або шляхом «корисних ідіотів», які промовляють з трибуни місцевих неомарксистів і русофілів Critic Atac.

Інша, така ж, на перший погляд, непримітна новина, інформує про те, що якийсь сумнівний банк з офісом в Москві став акціонером телеканалу Digi 24. Цю інформацію, згідно газеті Ziarul Financiar, безпосередньо підтвердив директор вищезгаданого банку Ніколай Косов.

Таким чином, стає зрозуміла подвійна гра, в якій з недавніх пір був помічений цей телеканал, до якого з подачі ряду колег причепилася етикетка «ВЧ» («Військова частина») (UM - «Uniunea Militară»). Про це - в інтерв’ю нового посла Россійскої Федерації в Румунії Валерія Кузьміна, яке було опубліковано на початку року, а також в інтерв’ю з ідеологом кремлівського режиму Алєксандром Дугіним, яке з’явилося три тижні потому.

Любителі спекуляцій можуть угледіти взаємозв’язок і в спортивних пристрастях власника Digi 24. Безликий мільярдер Золтан Тезарі (Zoltan Teszari) - в минулому чемпіон з дзюдо. До цього ж виду спорту має пряме відношення інший знаменитий румун, а саме - президент профільної європейської федерації Маріус Візер (Marius Vizer). Той самий, який, судячи з фотографій, опублікованих на сайті кремлівського лідера, може похвалитися дружбою с самим Путіним. 

Міжнародний інвестиційний банк (англ. IIB) - організація, заснована в 70-х роках минулого століття Радянським Союзом поряд з іншими країнами соціалістичного блоку, в тому числі Румунією. Після '89-го банк не працював, але кілька років тому, з ініціативи Кремля, у нього відкрилося друге дихання. Найцікавіше те, що Румунія ратифікувала приєднання до IIB при колишньому технократичному керівництві. У відповідному документі стоять підписи трьох міністрів: фінансів Анки Драгу, закордонних справ Лазара Коменеску і юстиції Ралуки Пруне.

Той факт, що в числі підписантів фігурує товариш Коменеску, чия дипломатична кар’єра почалася за часів румунсько-радянської дружби, якраз не дивує. Несподіваними можуть здатися підписи двох дам: вони прибули до Палацу Вікторія прямо з Брюсселя. Де, наскільки мені відомо, їх вчили, що Росія під керівництвом Путіна протистоїть демократії і правам людини. Тим самим правам, про які одна з них відгукнулася як про «теоретичну розкіш» в Румунії.

Але це якщо не перечитувати Зінов’єва, якого нещодавно Ралука Пруне раптом взяла і процитувала в своєму Фейсбуці. Ну, ви знаєте - в тому самому пості, в якому пані колишній міністр юстиції пише, що типовий виборець соціал-демократів –  обмежений, соціально неблагополучний громадянин, який п’є і б’є своїх дітей.

Тільки ось Зінов’єв, колишній дисидент-антикомуніст, автор знаменитої книги «Homo Sovieticus», на схилі років втратив орієнтири. У 1999 році, в інтерв’ю Le Figaro, він звинувачував Захід, який надав йому притулок, і в тому ж році, коли Путін став прем’єр-міністром, він повернувся в Росію, після чого написав свою «Російську  трагедію», в якій оплакував розвал СРСР.

Проблема, звичайно, не в тому, що пані Пруне не дочитала Зінов’єва. Проблема в тому, що вона, не моргнувши, підписала документ про повернення румунської держави в банк-скарбничку Кремля, який отримав тут простір для телемовлення.

Автор:Сабін Оркан, romanialibera.ro
Стаття перекладена на замовлення ІА "Західний інформаційний фронт" в рамках Кампанії проти фальшивої і тенденційно поданої інформації STOP FALS!, яку проводять Асоціація незалежної преси (API), Центр незалежної журналістики (CJI) і Асоціація незалежних тележурналістів Молдови (ATVJI).

Відгуки

Немає відгуків.

Залишити коментар

Оцінити
Відправити

Copyright © 2017 by ZahidFront. Powered by BDS-studio.com