Російські тролі атакують польські ЗМІ

ПЕРЕКЛАДИ 12.06.2017 Коментарі 0

Пов'язаний із російськими службами портал, відповідальний за публікацію російської пропаганди з посиланням на портал OKO.press, поширює фальшиву інформацію, автором якої є нібито журналіст  OKO.press – Патрик Щепаняк (Patryk Szczepaniak).Одним махом представники дезінформаційного порталу намагаються водночас зіпсувати польсько-американські відносини. Оскільки у вигаданій статті американський офіцер дуже негативно висловлюється про польських військових.


         Фейкова новина, яку було приписано OKO.press, як і більшість такого роду інформацій, використовує реальних людей та реальні обставини. Єдине, що викладений фактаж абсолютна вигадка.

       22 травня 2017 року на полігоні в Ожишу (польське місто та гміна у північній Польщі, Вармінсько-Мазурське воєводство) урочисто розпочались військові навчання «Puma-17». Спільно із польськими солдатами тренувались військові з Бойової Групи НАТО, що розміщена в Ожишу. Керівником навчань був бригадний генерал Ярослав Громадзінські  (Jarosław Gromadziński), а керівником від НАТО – підполковник Стівен Гвентер (Steven Gventer). Метою навчань було перевірка та підвищення можливостей взаємодії бойових підрозділів в світлу та темну пору доби.

Через дві доби після початку навчань на порталі «Незалежний політичний щоденник» (Niezależny Dziennik Polityczny) було розміщено статтю під назвою «Шок! Керівник Бойової Групи НАТО підполковник Стівен Гвентер: поляки то пияки, наркомани, злодії, ледарі!».

      В статті описується закулісся навчань, під час якого підполковник Гвентер нібито несхвально виразився про польських військових. Згідно інформації «Незалежного політичного щоденника», офіцер НАТО висловився, що «Польща це світове багно», а польських солдатів звинуватив у  діяльності в складі злочинного угрупування, що займається торгівлею наркотиками.

        «П’яниці, наркомани, злодії, ледарі це військовослужбовців 15-ої Гіжицької Механізованої Бригади (збережено – стилістику подання інформації) – набито так підполковник НАТО охарактеризував поляків.

      При цьому «Незалежний політичний щоденник» подає в якості першоджерела інформації два джерела власної статті: wiadomosci24.pl i «Steven Gventer Blog». Перехід за першим посилання приводить на головну сторінку інтернет-порталу, що належить ТзОВ «Polska Press Grupa», який пропагує громадську журналістику. Після реєстрації кожен може на даному порталі опублікувати власний текст. Але статті під аналогічною назвою, як на «Незалежному політичному щоденнику», вже видалені редакторами сервісу, та їх залишки ще можна знайти в мережі.

Залишкові сліди фальшивої інформації про підполковника Гвентера на порталі wiadomosci24.pl

     Натомість друге посилання направляє читача до англомовної платформи блогів «Panjury.com», на якій «Кожен може написати свою точку зору на будь-яку тему (…) Запевняємо, що твоя точку зору не потоне на дні Інтернету» – так себе рекламує цей портал.

      24 травня 2017 року, особа, що видала себе за Стівена Гвентера опублікувала на платформі блогів статтю, в якій цитуються несхвальні вислови цього ж Гвентера про польських військових. Автором статті нібито виступив журналіст OKO.press.

Але насправді:

  •  підполковник Гвентер не давав нікому інтерв’ю, в якому негативно висловлювався про польські збройні сили;
  •  не розміщував він жодного допису на платформі «Panjury.com»;
  •  журналіст OKO.press не є автором статті.

         На даний фейк відреагували і польські військові

     «Підтверджую, що стаття опублікована на порталі «Незалежний політичний щоденник», є фальшивою. Підполковник Стівен Гвентер бачив опубліковані на цьому порталі висловлювання, і підтвердив, що ніколи і нікому не давав такого інтерв’ю» – повідомила OKO.press капітан Мартина Купіс (Martyna Kupis), прес-офіцер 15-ої Гіжицької Механізованої Бригади.

        Чому саме журналіст порталу OKO.press став ціллю дезінформаційної атаки з боку «Незалежного політичного щоденника»?

      В березні 2017 року портал OKO.press опублікував статтю під назвою «Російські фейки, російська дезінформація». В дані статті якраз було описано зв’язки «Незалежного політичного щоденника» із російськими службами, висвітлено методи поширення антинатівської проросійської пропаганди в Польщі.

      Атака направлена проти редакції OKO.press є очевидно відповіддю саме на цю публікацію. Це, до речі, не перший раз коли «Незалежний політичний щоденник» використовує подібні методи.  Аналогічна дезінформація була організована, з використанням колишнього прес-офіцера Міністерства національної оборони Польщі Бартломея Місєвіча (Bartłomieja Misiewicza), який нібито назвав генерала Вальдемара Скжипчака «генетично зараженим». На цей фейковий матеріал, «купились» тоді багато ЗМІ - на жаль в тому числі і OKO.press.

Приписування фальшивих виступів чи інформації реально існуючим публічним особам, або журналістам повинно надавати достовірності інформації. Це класичні методи дезінформації.

         На жаль методи дієві. Впродовж останніх кількох днів в польському Інтернеті було виявлено  8 статей на основі фальшивої інформації «Незалежного політичного щоденника» про підполковника Стівена Гвінтера. Кілька з них було опубліковано на рейтингових великих порталах таких як interia.pl чи salon24.pl. Ця стаття також з’явилась в суспільних ЗМІ, зокрема wykop.pl i профілю Google+ Комітету Оборони Демократії (Komitetu Obrony Demokracji).

        Крім цього, із питаннями про достовірність джерел «Незалежного щоденника» звертались до журналіста OKO.press зокрема полковник Гжегож Горчица (Grzegorz Gorczyca) із NATO Force Integration Unit у Польщі, який займається моніторингом дезінформації стосовно присутності військ НАТО в Польщі, а також головний редактор видання «Mazurski Gońеc», який хотів використати інформацію із фальшивої статті для власної публікації.


Автор оригінального тексту Patryk Szczepaniak
Переклад ІА «ГО «Західний інформаційний фронт»
За матеріалами oko.press (за погодженням із автором тексту)

Відгуки

Немає відгуків.

Залишити коментар

Оцінити
Відправити

Copyright © 2017 by ZahidFront. Powered by BDS-studio.com