Російська атака на світ: кремль розпочав масштабну інформаційну операцію
Інформаційна війна між росією та Україною набула світових масштабів. На жаль, за набором ресурсів перевага не на боці України. Навіть попри те, що у світі почали блокувати такі пропагандистські ресурси кремля, як Russia Today. Єдиною перевагою України є Правда, яку поширюють у соцмережах вільні від російського зомбування люди і професійні світові медіа.
Проте росія не планує здаватися і, схоже, розпочала масштабну кампанію з відмивання своєї кривавої політики, відбілювання зчорнілого від смертей іміджу росіян і виправдання своїх злочинів проти людяності. Окрім ресурсів, кремлівська пропаганда володіє чи не всіма методиками інформаційних впливів. І, що найгірше, розпочала їх застосовувати у країнах, дружніх до України.
ІНФОРМАЦІЙНІ БОМБИ АТАКУЮТЬ США
У понеділок, 11 квітня, міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба затвітив таке повідомлення: «Росія знає, що постачання зброї є важливим для України. Тому мобілізує всі зусилля, щоби підірвати їх. Москва підготувала масштабну інформаційну кампанію, спрямовану на іноземні ЗМІ та політиків. Їхня фабрика тролів може спамити електронні листи та засипати коментарі дезінформацією про Україну. Не піддавайтеся цьому».
Слова українського дипломата трішки ширше «пояснив» журналіст Мустафа Найєм у FB.
«Путінська пропаганда працює не лише на території Росії. Ми бачимо це по автопробігах із триколорами в Німеччині, за акціями на підтримку Zондеркоманд у Вірменії та інших країнах, - пише Найєм. - На жаль, це помітно навіть за настроями американців: через путінську пропаганду у Західних ЗМІ американці більш ніж готові підтримувати Україну у гуманітарних питаннях, але категорично відмовляються від серйозної допомоги армії».
Із цією проблемою Україна стикається як на державному рівні, так і на рівні приватних, великих і малих благодійних фондів. Байден не поспішає надсилати нам літаки, а прості американці не поспішають донатити навіть на нелетальні речі на кшталт бронежилетів чи зв'язку. Причина – присутність путінських наративів у американських медіа. Російським через американських журналістів вдалося абсолютно демонізувати «Азов», приклеїти до захисників Маріуполя ярлик «нацисти» і зробити токсичною допомогу ЗСУ загалом через побоювання, що допомога потрапить до тих самих «нацистів».
За його словами, деякі американські журналісти продовжують вважати за краще йти в путінському фарватері.
«Вони, як і раніше, відмовляються помічати, що справжні нацисти не в Маріуполі, а ще тиждень тому були в Бучі», - написав Найєм і навів приклади повної співзвучності російської пропаганди та матеріалів у американських медіа.
Щоби напоумити таких «журналістів» зі США, Найєм радить «відкрито засуджувати» їхню діяльність і «допомогти розібратися, хто тут реальний нацист».
«Надсилайте у твіттер колегам-журналістам @Rita_Katz, @TimListerCNN, @tarajohn реальну інформацію про «Азов» (посилання на BBC), про злочини російської армії, про реальних нацистів у лавах росіян. Можна, наприклад, з посиланням на російську «Медузу».
Найєм нагадав про успішний досвід боротьби українців з елементами російських інформаційних кампаній (ЗІФ писав про автопробіг рашистів у німецькому Берліні). Організатор цього шабашу – власник автосервісу Іґарь «розкаявся і все зрозумів». Відеосюжет ТВ-каналу «Київ» про цього «борца протів діскріммінаціі рускагаварящіх» добре ілюструє, як можна карати російських агітаторів.
Про інформаційні атаки росії згадала у своєму FB-дописі громадська активістка Агія Загребельська. За її словами, розпочалася активізація ботоферм з антибайденівськими та не тільки наративами.
«Стандартний пакет про те, як США боїться путіна, через що не відправляє американських солдат захищати українську землю», - пише Загребельська.
ЯК КРЕМЛЬ ВИКОРИСТОВУЄ КИТАЙ
Окрему базу для інформаційної війни у москві відкрили у Китаї. Про це пише опозиційний до кремля телеграм-канал «Можем объяснить».
«Китайські медіа з мільярдною аудиторією є потужною зброєю кремля за кордоном. Російська пропаганда вивергалася цілий місяць, поки її не блокували у Європі й не обмежили у всьому світі. Але за останні декілька тижнів Китай виступає як дезінформаційне агентство кремля… Китайські медіа представляють Україну та НАТО агресорами та підтримують російську ідею про неонацистів, які нібито контролюють український уряд», - йдеться у матеріалі з посиланням на експертів Washington Post.
Так, китайські державні медіа мають мільярд читачів у Фейсбуці. І після російського вторгнення в Україну 24-го лютого вони нав'язують світові фальшивку кремлівську брехню про нібито американські лабораторії біологічної зброї в Україні, українських неонацистів, які бомбили дитячу лікарню в Маріуполі, Зеленського, який є лялькою в руках американського мільярдера Джорджа Сороса.
Також китайські медіа надають свої майданчики для російських чиновників, телеведучих, яким закрили вихід на західну авдиторію. А різноманітні інфлуенсери та посередники поширюють цей «китайський продукт» на Захід. Таким чином кремль оминає антипропагандистські перепони Заходу.
ПУТІНСЬКА ПРОПАГАНДА ЗАЗНАЄ В УКРАЇНІ НЕВДАЧІ. ПОКИ ЩО
Про російську пропаганду та її вплив на українців розповів і голова Національної спілки журналістів України Сергій Томіленко. Відповідний допис він поширив у понеділок, 11 квітня, на своїй сторінці у FB.
За його словами, у медійній сфері росія обрала тактику інформаційного тероризму. Попри це, така «політика окупантів не матиме помітного впливу на українців».
«Заклики «українізувати» російську пропаганду, що почали звучати від одіозних російських медіадіячів, свідчать про усвідомлення ними факту повного несприйняття українцями російської дезінформації», - аргументує свою думку Томіленко.
В ефірі інформаційного марафону «Єдині новини» Сергій Томіленко пояснив:
«Усі 47 днів суцільної російської брехні – це тактика росії. Очевидно, що для всіх українців найбільш огидна й цинічна брехня – це намагання всі ті злочини в Бучі, в Ірпені під Києвом виставити, що це нібито були інспірування й інсценування України. Фактично це найстрашніша йде дезінформація, яку росія намагається подати, звісно, для внутрішнього споживача… Тактика, яку обирає нині в інформаційній сфері росія – це тактика інформаційного тероризму. Це вже не просто дезінформація й певне поширення якоїсь «недоперевіреної» інформації – це намагання свідомо використовувати інформаційні технології з метою маніпулювання аудиторією, з метою через цей інформаційний тероризм далі збільшити кількість жертв і уможливити ворожнечу, яку зараз ми бачимо, і здобути ще більшу підтримку дій російської армії в Україні. Тому ці всі дні – це дні хронічної брехні росії і дні героїчної відсічі їй України та всього цивілізованого світу… Рівень стійкості українців, медіакритичності – він теж доволі високий. Тому я думаю, що росіяни не встигнуть ні «розкачатися», ні «заземлити» – і це буде ще один доказ примітивної російської пропаганди».
Попри частку оптимізму, керівник медійної спілки закликав «щодня бути на сторожі та реагувати».
В Україні, на жаль, на державному рівні запізно усвідомили значення медіа та політики інформаційного виховання нації. Олігархат мав (і має) свої медіаресурси, які використовував суто для своїх політично-економічних інтересів. Суспільне мовлення тривалий період не могли створити, а те, що створили, складно назвати якісним продуктом з огляду на низький відсоток споживачів. Це зараз телеканали об’єдналися для цілодобового інформаційного марафону «Єдині новині». Та й то не всіх олігархів. Звідси нова хвиля суперечок, з’ясовування причин, пошук винуватців у медіапросторі. У соцмережах щодня тисячі ботів, їх фоловерів і так званих «ЛОМів» нападають на владу за «не такі дії до війни, під час війни, не ті заяви…». Влада змушена відволікатися, залучати свої інформаційні ресурси для протистояння, здавалося би, своїм патріотично налаштованим громадянам. Чи скористається цим ворог – радше риторичне запитання. Спробує однозначно.
Року 2006-го автор цих рядків провів три тижні у Севастополі (Крим). Неповних 16 років тому з українських телеканалів там ледь можна було зловити на аналогову антену УТ-1 та УТ-2 (про кабельне чи цифрове тоді навіть не йшлося). Їх і не дивилися через погану якість сигналу, на відміну від російських телеканалів. Те саме можна сказати і про покриття території приватними ФМ-радіостанціями – справді проукраїнські мали (і мають) куценькі можливості.
А тепер пригадайте, як росіяни знищили 2014 року телевежу на горі Карачун (Україна її відновила через два роки й обладнала польськими (!) ретрансляторами сигналу). А також обстріли телевеж у Рівному та Києві вже 2022-го року...
Висновки, як кажуть, потрібно було робити «на вчора». Ми воюємо з дуже небезпечним ворогом. І протиставити йому мусимо єдність, злагодженість, винахідливість, ясний розум і правду!
ДОВІДКОВО з Вікіпедії
Інформаційна війна (англ. information warfare) - викладення інформації у спосіб, який формує у суспільстві чи групі людей потрібну точку зору, громадську думку, хід взаємодоповнюючих логічних думок, вичерпну систему поглядів щодо окремих питань на користь організатора інформаційної пропаганди. Як наслідок, відбувається усвідомлення окремих фактів чи подій у потрібному для маніпулятора світлі, формування потрібного світогляду чи життєвої позиції стосовно питань, у яких раніше були протиріччя чи нерозуміння. У випадку відсутності протиріч і наявної сталої системи поглядів, завданням інформаційної війни є породження сумнівів, насівання протиріч та домислів в існуючі переконання.
Інформаційна війна може включати в себе:
- збір тактичної інформації,
- гарантування безпеки власних інформаційних ресурсів,
- поширення пропаганди або дезінформації, щоб деморалізувати військо та населення ворога,
- підрив якості інформації супротивника і попередження можливості збору інформації супротивником.
Часто ІВ ведеться в комплексі з кібер- та психологічною війнами з метою ширшого охоплення цілей, із залученням радіоелектронної боротьби та мережевих технологій.
Основним засобом ведення ІВ є інформаційна зброя, ведеться шляхом інформаційних операцій.
Карикатура Peter Schrank
Колаж newsfounded.com
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар