Україна домовилась про закупівлю 55 вантажних локомотивів у Франції

Економіка 17.11.2025

Стратегічну угоду з Alstom на постачання 55 сучасних вантажних локомотивів уклала «Укрзалізниця» сьогодні, 17 листопада. Підписання відповідних документів відбулося в присутності Президентів України та Франції, повідомляє пресслужба залізниці.

Таким чином УЗ буде розв’язувати критичну проблему застарілого локомотивного парку.  

«Ця Угода - важлива інвестиція, що підсилює економічну безпеку та стійкість нашої логістики. Вона вирішує критичну проблему – застарілий парк тягового рухомого складу, середній вік якого понад 46 років. Без такого оновлення експортній галузі загрожувала б втрата вантажних потужностей, оскільки залізниця на сьогодні – ключовий перевізник», - зазначив віцепрем'єр-міністр з відновлення України – міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба.

За даними УЗ, сьогодні середній вік парку локомотивів 46 років, зношеність – понад 96%, і за 2-3 роки дефіцит тяги не дозволятиме перевозити необхідні обсяги вантажів, суттєво звузить можливості експортних галузей. Компанія може втрачати від 10% вантажних доходів щороку.

Нинішній контракт укладено за результатами міжнародного тендера Світового банку. На тендерному майданчику активну участь брали більш як десяток компаній – виробники залізничного рухомого складу з Європи та Азії. Конкретну тендерну пропозицію подав провідний європейський виробник Alstom Transport S.A. За міжнародними правилами його пропозиція була ретельно оцінена та кваліфікована з залученням незалежних технічних та закупівельних консультантів.

Аналіз ринку незалежними консультантами підтвердив, що ціна двосистемних електровозів високої потужності від Alstom у розрахунку на вісь та на кВт потужності є конкурентною та вигідною, а завдяки грантовому фінансуванню фактична вартість для УЗ в цьому проєкті ще й здешевлюється на 37%. Загальна вартість угоди становить 473 млн євро.

Перший новий електровоз прибуде в Україну вже у I кварталі 2027 року. Після цього він пройде сертифікацію та необхідні випробування. Поставка всієї партії триватиме впродовж 2027-2029 років.

Ці 55 нових електровозів ефективно замінять близько 80 старих аналогів, що наразі експлуатуються. Цедозволить скоротити операційні витрати на понад 30%. Двосистемні нові електровози зможуть долати відстань від основних регіонів зародження вантажу до портів, тоді як зараз більшість маршрутів мусять змінювати тягу, що суттєво затримує рух.

У вартість угоди також входять сервісна підтримка і необхідний комплект запасних частин на визначений період. Також виробник проведе навчання для машиністів і бригад обслуговування.

Окрім того, було досягнуто попередню домовленість із Alstom щодо можливостей долучення до постачання протягом сервісного циклу українських виробників різних компонентів, у тому числі систем безпеки, засобів зв’язку, гальмівних колодок, колісних пар, кабельно-провідникової продукції, систем охолодження та ін. Вже у першому кварталі 2026 року планується розширена зустріч команд Alstom, УЗ та широкого кола вітчизняних виробників залізничної продукція для старту співпраці. Для обслуговування локомотивів буде розгорнуто сучасний сервісний центр в Україні на базі одного з підприємств УЗ.

Зазначається, що 37% фінансування проєкту – це безповоротна грантова допомога в розмірі близько 173 млн євро від URTF, решта – пільговий довгостроковий кредит ЄБРР обсягом 300 млн євро.

Нові вантажні електровози на базі платформи Alstom Traxx Hauler стануть першими в Україні європейськими локомотивами, що можуть працювати від двох типів живлення (постійний та змінний струм). Це дозволить їм бути більш універсальними та ефективними на різних дільницях залізниці.

Електровози матимуть потужність 9000 кВт, розвиватимуть до 120 км/год, а їхнє тягове зусилля при рушанні – 800 кН. Машини обладнані сучасними системами реостатного та рекуперативного гальмування, а також мають покращені умови роботи для локомотивних бригад.

Завдяки більшій потужності (вона на 26% вища, ніж у наявних електровозів) нові машини зможуть везти важчі на 30% поїзди.

На світлині: вантажний електровоз Alstom Prima T8, зроблений для Азербайджану. Подібні локомотиви можуть постачати і в Україну

Support the project here:

DONATE

Відгуки

Немає відгуків.

Залишити коментар

Оцінити
Відправити

Copyright © 2017-2025, Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор R40-05228. BDS-studio.com

📲 Підписуйтесь на Telegram

⚡ maj0r_news
Оперативні новини та актуальні події
Підписатися