Найбільший повітряний бій сучасності: за Пакистан та Індію билися 125 літаків
У ніч на 7 травня між Індією та Пакистаном, як заявили в Ісламабаді, відбувся масштабний повітряний бій, в якому загалом брало участь близько 125 винищувачів. Як зазначають аналітики Defense Express, це робить його найбільшою сутичкою у повітрі в сучасній історії.
Як повідомило CNN, загалом 125 винищувачів вели бій більше години, і за даними пакистанських офіційних осіб, було збито п'ять індійських літаків. За словами співрозмовника видання, індійським ВПС доводилося здійснювати по кілька вильотів на цілі. Джерело стверджує, що Пакистан зробив усе можливе, щоб попередити цивільне населення в районах, які, на його думку, були потенційними цілями, і «військові змогли звести до мінімуму жертви серед цивільного населення».
Звісно, більші за кількістю літаків повітряні операції проводились за останні десятиріччя багаторазово, але зазвичай їх мала лише одна сторона. Більше того, перші тижні російської агресії 2022 року за кількістю літальних апаратів та залучених засобів ППО з обох сторін точно є масштабнішими.
Але у цьому випадку мова йде саме про бій винищувачів, який став можливим завдяки тому, що обидві країни мають доволі численні повітряні сили. Тим паче, що, як зазначили в Ісламабаді, це був повітряний бій та обстріл ракетами, який вівся без перетину кордону на відстанях, які часом доходили до 160 км.
Сили Індії у небі
Індія володіє більш ніж масштабним за кількістю винищувачів авіапарком, який загалом складається з понад 600 бойових літаків, але далеко не всі з них мають реальну бойову цінність.
Основним винищувачем повітряних сил Індії є російський Су-30МКІ, яких у строю після втрати 11 літаків у повсякденній експлуатації, залишилось близько 260. Із російських літаків є ще 51 модернізований МіГ-29UPG (та ще 7 учбово-бойових МіГ-29UB), а також 33 палубних МіГ-29К (ще 7 учбово-бойових МіГ-29КУБ) з аналогічною сумнівною репутацією та систематичними аваріями та катастрофами.
Але першою підтвердженою втратою індійських повітряних сил став французький Rafale, яких у країни було 36 одиниць. У Делі заявляли, що з 2023 року мали їх озброїти далекобійною ракетою «повітря-повітря» Meteor. Майже аналогічна кількість старіших, але глибоко модернізованих Mirage 2000 - 35 (за іншими джерелами 44). У строю ще 30-40 власних індійських Tejas, виробництво яких ще розгойдується.
Майже третину загального авіапарку бойових літаків Індії займають машини з доволі обмеженим можливостями та спірною бойовою цінністю. Це застарілі ударні літаки Jaguar, яких у строю понад 100 та ще 80 МіГ-21, які індуси досі експлуатують.
Окрім винищувачів варто звернути увагу й на літаки ДРЛВ та розвідки. Зокрема, Індія має три літаки ДРЛВ EMB-145AEW Netra з власною сучасною РЛС, а також три A-50EI - російських Ил-76 з ізраїльською РЛС EL/W-2090 від Israeli Aircraft Industries. Також є ще два розвідувальних літаки Global 5000 ISR / ELINT з радіотехнічним розвідувальним комплексом EL/I-3001, також від Israeli Aircraft Industries.
Сили Пакистану у небі
Повітряні сили Пакистану формально налічують близько 400 бойових літаків, але реальний стан повітряного парку об'єктивно знаходиться у гіршому стані через значну кількість застарілих машин.
Формально у строю, за різними джерелами, до 75 F-16 у різних версіях модернізації. Більшість з них у версії Block 15, орієнтовно 55 у строю, вони були замовлені ще у 80-х роках і поставлені до введення ембарго за розробку ядерної зброї. У середині 2000-х років Ісламабад зміг закупити нові 18 F-16 Block 52, а у середині 2010-х у Йорданії викупив 13 вживаних і доволі старих F-16ADF.
Але основою повітряного парку можна вважати китайсько-пакистанський JF-17, яких у різних версіях є понад 150, з них понад 20 у найновішій версії Block III із найбільш просунутими можливостями, включно із новою РЛС з АФАР та далекобійною ракетою "повітря-повітря" - PL-15. Також у строю понад 20 чисто китайських J-10CE.
Серед літаків зі спірною бойовою ефективністю Mirage III з 60-х років, яких ще близько 50-70, а також Mirage 5 – 70-90 одиниць. Тобто, як і в Індії приблизно третину авіапарку займають літаки, використання яких у повітряних двобоях більш ніж сумнівна.
Але Пакистан має перевагу у кількості літаків ДРЛВ. Одразу 8 шведських Saab 2000 Erieye та ще 4 китайських ZDK-03 (Y-8). До них варто додати 2 старіших літаки РЕР та РЕБ DA 20EW Faclons, поставленими наприкінці 80-х.
На малюнку: Су-30МКИ та JF-17 / Defense Express
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар