Як вчителям розповідати про війну в школі – новий посібник МОН

НОВИНИ 23.12.2023 Коментарі 0

«Як говорити про російсько-українську війну у школі? Уроки стійкості, боротьби та перемог» - це посібник для вчителів про те, як розповідати дітям про російсько-українську війну у школі. Його розробило українське Міністерство освіти і науки.

Він має сприяти формуванню громадянської позиції, навчити розрізняти факти й фейки та не піддаватися маніпуляціям і ворожій пропаганді, повідомили у відомстві. 

«Учителям посібник допоможе розповісти про перебіг російсько-української війни, пояснити школярам, чому виникають війни, розвивати навички медіаграмотності», - зазначили у міністерстві.

Посібник розділений на блоки, призначені для учнів початкової, середньої та старшої школи. Матеріали з нього можна використовувати для проведення виховної години, уроків громадянської та історичної, мовно-літературної освітніх галузей тощо.

Отже, вчителям радять розповідати про таке:

Ключові факти про російсько-українську війну: зокрема, її історію, передумови повномасштабного вторгнення, міжнародну підтримку України, а також російські маніпуляції та історичні факти на противагу (спроби русифікації після набуття Україною незалежності, історію державності на противагу «Україні, вигаданої Леніним» тощо).

Загальне поняття війни: причини виникнення та політика України щодо мінімізації ризиків початку воєн.

Перемоги України в сучасній війні: битва за Київ, визволення півночі, контроль над Чорним морем, контрнаступ на Харківщині, звільнення Херсона, відновлення електроенергетики після масованих ракетних атак. 

У розповідях про це МОН рекомендує вчителям використовувати метод «Походи́ в моїх черевиках». Це розмови про свій та чужий досвід під час війни.

«Нехай це будуть для початку історії більш «віддалених» персонажів війни чи територій. Важливо до історії знайти символічний об’єкт (іграшковий пес Патрон, модель літака «Мрія», копія керамічного півника з Бородянки тощо). Потім – запитання, що з цих історій є подібним до вашого досвіду. Зрештою – індивідуальні винятки та екстраординарний досвід», – йдеться у посібнику. 

Також у МОН радять персоніфікувати війну, використовуючи історії військових, волонтерів та цивільних. Зокрема, на їхньому прикладі проаналізувати поняття «герой», «геройство», «героїчний вчинок», «героїзація» тощо.

У міністерстві зазначають, що обговорення творів мистецтва – це спосіб почати розмову про війну, важливий інструмент для виявлення та подолання травми. 

«Важливо звернути увагу на акценти, чому митці зображують війну, героїзують події та персонажів», - написано в посібнику.

Щоб учні могли подолати надмірне хвилювання, потрібно розповідати їм інформацію про власну безпеку, алгоритм дій у різних ситуаціях. Це можна зробити у формі бесіди, ігор або моделювання ситуації.

Окрім того, у посібнику міститься методичка для виявлення фейків та наведені приклади текстів для учнів різного віку, на яких вони зможуть тренуватися розпізнавати неправдиву інформацію. 

Support the project here:

DONATE

Відгуки

Немає відгуків.

Залишити коментар

Оцінити
Відправити

Copyright © 2017-2024 by ZahidFront. Powered by BDS-studio.com

Підпишіться на ЗІФ у Facebook: