Росія збирається заховати Кримський міст у підводний тунель за допомогою Китаю
Російські та китайські бізнесмени з урядовими зв'язками у жовтні таємно обговорювали плани будівництва підводного тунелю. Він мав би з’єднати московію з окупованим українським Кримом.
Для цього вже навіть створили «консорціум», пише The Washington Post. Видання стверджує, що така інформація випливає з перехоплених електронних листів, які надали журналістам неназвані українські офіційні особи.
Американські журналісти пишуть, що перевірили автентичність цих повідомлень, посилаючись на реєстраційні документи компаній: вони свідчать про те, що російсько-китайський консорціум за участю осіб, згаданих в електронних листах, був нещодавно створений у Криму.
В електронних листах, поширених серед посадових осіб консорціуму протягом останніх тижнів, згадуються зустрічі з китайськими делегатами в Криму. В одному з них, датованому 4 жовтня, китайська Корпорація залізничного будівництва (CRCC) описується як така, що «готова забезпечити будівництво залізничних і дорожніх об'єктів будь-якої складності в Кримському регіоні».
До слова, CRC – державна компанія, яка побудувала чимало найбільших автомобільних і залізничних мереж у Китаї і встановила міцні зв'язки із росією в останні роки завдяки низці проєктів, включно із розширення системи московського метро, яке завершили у 2021 році.
Цікаво, що Володимир Калюжний – російський бізнесмен, який за документами є генеральним директором консорціуму, заявив, що не надаватиме жодної інформації «ворожим ЗМІ». Його відповідь суперечила тому, як ця пропозиція була описана у внутрішніх електронних листах. У повідомленні, надісланому минулого місяця російському чиновнику, який є одним з головних представників Криму в москві, Калюжний заявив, що «має лист від наших китайських партнерів про готовність однієї з найбільших компаній Китаю CRCC взяти участь в якості генерального підрядника у будівництві тунелю під Керченською протокою». Той лист був адресований Георгію Мурадову, який вважається постійним представником Республіки Крим при бункерному дідові. Мурадов на прохання про коментар не відповів.
Ще одна деталь: шість із дев'яти директорів-засновників консорціуму не вказані у реєстраційних файлах. Електронні листи також свідчать про намагання Китаю зберегти секретність.
Також в одному з листів підкреслюється, що CRCC братиме участь у проєкті тунелю лише за умови «суворого дотримання повної конфіденційності», і що назва компанії буде замінена на «іншу, не пов'язану з нею юридичну особу» в будь-яких контрактах. В іншому електронному листі згадується китайський банк, готовий «конвертувати свої доларові кошти в рублі для переказу в Крим для фінансування проєктів (консорціуму)».
Також в електронних листах цитуються обговорення консорціуму з керівником CRCC, якого ідентифікують як Сюй Хуасян (Xu Huaxiang) – ім'я, яке збігається з ім'ям громадянина Китаю, що є віце-президентом і заступником генерального директора міжнародного підрозділу компанії. Зв'язатися з Хуасяном американським журналістам не вдалося.
«З огляду на ризики санкцій і саботажу американські чиновники та експерти висловили здивування тим, що CRCC ризикнула втрутитися в цю справу», - пише WP.
Експерти з великих міжнародних транспортних проєктів кажуть, що будівництво тунелю під Керченською протокою технічно можливе, і що Китай має необхідний досвід та обладнання. Проте, за їхніми словами, це буде величезне підприємство, масштаби якого можна порівняти з тунелем між Данією і Німеччиною, який будується вже вісім років, коштуватиме понад $8,7 млрд і стане найдовшим тунелем у Європі, коли його буде завершено наприкінці десятиліття.
Експерти кажуть, що малоймовірно, що Керченський тунель вдасться завершити вчасно – абии він міг допомогти росії у військових діях. Але Москва може розглядати його як довгострокову інвестицію, яка має забезпечити безпечне сполучення з українською територією, за яку суперечка може точитись десятиліттями.
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар