Про портрет Бандери із «тіл» російських окупантів й утилізацію мему
Я побачив вже кілька постів про те, як погано робити написи намальованими трупами, бо це псує карму.
Можливо, звичайно, я чогось не знаю про карму... Бо є езотерики розвідувального напрямку, які ворожать на власному зображенні в ютубі...
Але, Костніца в Седлицях – осуарій, створений у склепі церкви Всіх Святих на цвинтарі цистеріанського монастиря в Седліце, на околиці сучасного міста Кутна Гора (Чехія), показує, що ставлення до смерті навіть у християнських культурах є дуже різним
Замість того, щоби ховати людей, з їхніх черепів роблять скульптури. І це вважається актом творчості та віри.
Нагадаю, що хайп розпочався з дебільної фейкової публікації про портрет Бандери, викладений на снігу тілами окупантів. Причому, саме це повідомлення було спрямоване на дегуманізацію українських вояків.
Усе, що відбувалося потім, має назву «утилізація мему». Українці «утилізували» дебільний фейк про портрет Бандери, доводячи це повідомлення до абсурду.
Це абсолютно звичайна практика.
Так, наприклад, коли з'явився мем «ватнікі» - росіяни почали їх одягати, щоби продемонструвати «да, ми такі, нам це не образливо».
Це і є «утилізація»
Чи хотів хтось, щоб це були реальні тіла ворогів?
Мабуть, таких людей багато, але ми не знаємо...
Чи є це поганим?
На мій погляд, ні. Бо, людська етика не карає за думки чи емоції. Вона карає за погані дії.
Право ненавидіти та демонструвати свою ненависть є невід'ємним правом кожної людини, яка переживає втрату.
Тим більше, що ні фейсбук, ні жодна інша система, не мають для цього правил чи стандартів.
Чи доброю практикою є створення картинок із трупів?
Думаю, що ні.
Але в кожній ситуації потрібно дуже ретельно розуміти контекст. І про контекст потрібно спілкуватися.
Дмитро Золотухін, засновник Інституту постінформаційного суспільства (сторінка у FB)
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар