Про наркотики і трампістів
«Завдяки» номінуванню Венса багато хто згадав його епічні цитати. Особливо про кордон і наркотики. А дехто взагалі дізнався, що його прізвисько Містер Фентаніл. Бо він дуже часто говорить про цю речовину, звинувачуючи Мексику і Байдена у «фентаніловій епідемії». Давайте я трохи нагадаю про цю історію, щоби проілюструвати рівень популістичної ідіотії.
Фентаніл – це надпотужний синтетичний опіоїд, що використовують в анестезії. Якщо зловживати – спричиняє залежність, яка переважає героїн. Його справді переважно перекидають через кордон.
У Венса та його колег по «боротьбі» є мантра, що уряд Байдена спеціально пропускає вантажі фентанілу, щоби труїти американську молодь і республіканців. І тому треба будувати стіну, забороняти міграцію і тоді все буде О’кей. Десантіс, коли ще боровся за номінацію, говорив, що треба воювати з фентанілом, а не з Путіним.
Звісно, це популізм, маячня і некомпетентність. Щоби задовольнити потреби такої країни як США, потрібно лише декілька тонн фентанілу на рік. Настільки це потужна речовина. Собівартість його виробництва – мізерна. Навіть перехоплення 95% вантажів залишить бізнес надприбутковим.
Щоби справді зупинити цю проблему, мають бути дуже системні кроки, які базуються на нівелюванні усіх компонентів проблеми. Це реальні експерти і правоохоронці придумали, якщо що.
Компонент № 1. Придушення картелів у Мексиці. Картелі, головні з яких – Сіналоа та Картель Нової генерації Халіско – діють на території Мексики доволі впевнено та давно перетворилися на справжні військово-комерційні корпорації. Це вже не картель Ескобара та навіть не картель Калі, які можна було ліквідувати позбавивши центрального керівництва. Здолати їх можна лише шляхом тотального знищення, а це – справжня війна.
Компонент № 2. Обмеження головних інструментів транспортування наркотиків. Жоден із цим інструментів не пов’язаний з мігрантами.
• Літаки. У Сіналоа на початку 10-их, наприклад, конфіскували більше 500 легкомоторних літаків. П'ятисот. І картель пережив це спокійно.
• Тунелі під кордоном. Це новація Сіналоа, яку перейняли інші картелі для перевезення товарів і людей. Враховуючи маржу трафіку прорити декілька тунелів та втратити частину товару – не є проблемою. І мова не про ті тунелі, де ледь може пролізти людина. Коли екс-голова Сіналоа Ель Чапо вдруге тікав із мексиканської в'язниці, для нього побудували 4-кілометровий тунель ПРЯМО В КАМЕРУ. І тікав він по тунелю на мотоциклі. Були прецеденти тунелів під автомобілі. Виведені за декілька кілометрів від кордону по той бік.
• Транспортування під час експорту. Товарообіг між Мексикою і США – декілька сотень мільярдів доларів. По морю чи автотранспортом перевезти вантаж коштовних наркотиків – нема проблем. Навіть при ризику втратити товар чи якийсь окремий ланцюг.
Компонент № 3. Боротьба із причинами злочинності та наркоманії в самих США (ключовий). Соціальна нерівність і напруга формують базу і для злочинності, і для попиту на наркотики. Передовсім, як казав дон Еладіо з «Пуститися берега», від бідних та знедолених. Метамфетамін. Героїн. Фентаніл. Солі. А навіть у бідних та знедолених американців доходи набагато переважають доходи будь-де у Західній півкулі. І тому ринок просто невичерпний. І так, у злочинності та наркоманії переважно соціальні причини. Не вирішиш їх – не здолаєш злочинність.
Компонент № 4. Блокування постачання сировини з Китаю в регіон. Якщо у 70-90-их головним товаром трафіку було те, що добре росте у регіоні – опіоїди, марихуана, кокаїн, то зараз домінують синтетичні речовини тощо. Сировину везуть з Китаю до Мексики й інших країн регіону. Там варять мет та інші речовини. А далі – у США. Одним із маршрутів. Де є попит та збут. Так Китай, так би мовити, повертає борг «заходу» за опіумні війни.
По жодному з компонентів Трамп не працював під час першого терміну. А зараз його команда пропонує рішення у стилі «офісу найпростіших рішень». Які навіть для української школи популізму виглядають як крінж.
Отакі вони, наші потенційні партнери.
Юрій Богданов, фахівець із комунікацій та проєкт-менеджер , ТГ-канал
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар