На росії посилюється літаковий «канібалізм»

АНАЛІТИКА 19.11.2022 Коментарі 0

Приблизно півсотні літаків «Аерофлоту» простоюють і не виконують польоти. Це понад чверть авіапарку російської авіакомпанії.

За інформацією телеграм-каналу «База», біля половини з них – 25 бортів – «канібалізують»: розберуть на деталі, щоби переставити справні частини на інші літаки.

Ще 18 бортів перебувають на техобслуговуванні та чекають на ремонт. Щоправда, чекати вони можуть довго – «Аерофлоту» не вистачає передкрилок, фар, допоміжних силових установок, повітрозабірників, кисневих генераторів та двигунів. Є проблема і з гальмівними пристроями: на складі авіакомпанії лише декілька подібних деталей для різних типів літаків.

Як розповідає «База», один із «Боїнгів-737», наприклад, стоїть на зберіганні через розлиту в багажному відділенні ртуть. А «Ейрбас-350» не може злітати та сідати через відсутність запасних коліс. Ще частину машин (чотири «Ейрбаса») передають лізингодавцю із 2020-2021 року, три літаки з авіапарку просто заарештовані та не можуть виконувати польоти.

Білоруське видання «Зеркало» нагадує, що після початку повномасштабної російської агресії в Україні для літаків з рф закрили небо над усією Європою та багатьма іншими країнами світу. Через санкції фірми-лізингодавці вимагали повернути літаки, здані в користування російським компаніям (саме такі судна становили основу авіапарку в росії).

Кремль тоді навіть дозволив перевізникам не повертати лізингові літаки, що можна прирівняти до націоналізації.

«У той же час техобслуговування та постачання нових бортів та деталей до них до Росії заборонено. Адже саме іноземні літаки домінують на російському ринку понад 90% пасажирів перевозилося бортами виробництва Airbus та Boeing. Машини ламаються або просто вимагають планової заміни ряду елементів а ремонтувати їх нема чим», - йдеться у великій аналітичній статті «Зеркала» про стан авіаційної галузі Білорусі та росії.

Як пише видання, у липні європейські санкції трохи послабили, щоб убезпечити польоти, проте таке послаблення принципово ситуацію не змінює. У серпні аґенція Reuters повідомила, що авіакомпанії рф, у тому числі «Аерофлот», почали розбирати на запчастини «підсанкційні» літаки для заміни їх в аналогічних моделях суден. За негативним сценарієм програми розвитку авіатранспортної галузі росії до 2030 року, більше половини авіапарку можуть «канібалізувати» вже до 2025 року.

Цікаво, що у червні деякі російські медіа повідомили про рекордні збитки авіакомпаній рф. Ішлося, щоправда, про перший квартал 2022 року. За його підсумками, уперше за вісім років сумарні збитки від операційної діяльності склав понад 61 млрд руб. Такі цифри 24 червня оприлюднила Асоціація операторів повітряного транспорту, що об'єднує найбільші авіакомпанії рф. Збиток пасажирських авіакомпаній склав 52,5 млрд руб, вантажних – 8,6 млрд руб.

«Цей результат є найгіршим за останні вісім років», - наголосили у своїй презентації в асоціації. Для порівняння, загальний збиток авіаперевізників у січні-березні минулого – 2021 року, склав понад 33 млрд рублів.

Нагадаємо, ЗІФ писав про проблеми, що наростають як снігова куля в цивіальній авіагалузі росії через застосовані західні санкції. Торкнулися вони і Білорусі через режим лукашенка, що став союзником путінської росії. Обидві країни гарячково шукають варіанти порятунку своїх авіапарків.

Support the project here:

DONATE

Відгуки

Немає відгуків.

Залишити коментар

Оцінити
Відправити

Copyright © 2017-2024 by ZahidFront. Powered by BDS-studio.com

Підпишіться на ЗІФ у Facebook: