На росії чергові загадкові і потрібні смерті
Поки російська авіація тріпала нерви НАТО на Балтиці, у самій рф сталося два резонансні інциденти за вчорашній день.
Російські ЗМІ рясно повідомили, що у московській області виявили тіло голови АТ «НВК «Хімпромінжиніринг» Олександра Тюніна. Попередня версія – застрелився із мисливської рушниці, залишив передсмертну записку зі скаргами на 5-річну депресію.
Також у Підмосков'ї отримав поранення в груди з гвинтівки і опинився в реанімації директор керуючої компанії Zeppelin Андрій Кротков (екс-підполковник ФСБ), яка є одним з великих гравців на ринку комерційної нерухомості. ЗМІ написали про спробу суїциду, близькі таку версію заперечують, кажуть про нещасний випадок.
На тлі низки смертей топ-менеджерів російських компаній навколо цих інцидентів вже багато всякої конспірології.
У першому епізоді точно є від чого.
«Хімпромінжиніринг» – це назва компанії, яка зараз фігурує під брендом UMATEX. Де-факто ця компанія є основою композитного дивізіону корпорації «Росатом» (власне, Тюнін і очолював композитний дивізіон «Росатому») і, серед іншого, займається виробництвом вуглецевого волокна та тканин.
Ця продукція зараз дуже потрібна для виробництва БПЛА. А також в цілому в авіації, суднобудуванні та ін. Актив, поза всяким сумнівом, стратегічний.
Один із заводів композитного дивізіону «Росатому» – ТОВ «Алабуга – Волокно» розташований у відомій особливій економічній зоні «Алабуга», де роблять шахеди. З лютого 2023 р. підприємство перебуває під санкціями США.
Буквально тиждень тому Тюнін відкривав нове підприємство в Саранську із найбільшою в рф лінією для виробництва композитів. Коментарі останніх місяців містили оптимізм. Рік тому Тюнін заявив, що його підприємство «наздогнало світ» – навчилося робити волокно високої якості, здатне конкурувати на світовому рівні.
Тобто, на вигляд інцидент виглядає дивним, а, враховуючи посаду Тюніна – відразу ж побігли домисли про причини.
Ще більше пікантності додає дрібничка. росія вже давно намагається зробити середньомагістральний пасажирський літак, відомий під назвою МС-21. Зважаючи на обмежувальні заходи щодо росіянської промисловості, саме підприємству Тюніна було доручено «імпортозамістити» іноземні композитні матеріали та волокна для будівництва лайнера.
У 2024 р. Тюнін відзвітував, що задачку вирішено. За його словами, створено унікальний виробничий ланцюжок «від сирої нафти до елементів літака МС-21».
У результаті літак став важчим на 6 тонн і перетворився з середньо- на близькомагістральний, льотні якості погіршилися. Держдума додатково виділила 2,2 млрд. рублів на оптимізацію ваги літака.
Тінь невдачі впала на корпорацію «Росатом».
Це вагомий привід для поганого настрою. Тому що голова корпорації «Ростех» Сергій Чемезов буквально три тижні тому живописав переваги російського літака, який залишить позаду Airbus та Boeing. Перші літаки пообіцяв уже наступного року. А такий впливовий персонаж не може помилятися.
Що характерно – із сайту композитного дивізіону «Росатому» оперативно видаляють новини за минулі роки, де фігурує Тюнін. Тепер є людина, на яку можна звалити чергове перенесення термінів серійного виробництва МС-21…
Олексій Копитко, колишній радник міністра оборони України, сторінка у FB
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар