Коротко щодо участі президентів країн Центральної Азії в параді у Москві
1) Для мене особисто це не є чимось дивним. Керівництво країн ЦА колосально залежить від Росії економічно, транзитно, безпеково, інформаційно. Крім цього, Москва виступає гарантом особистої безпеки і стабільності правлячих режимів і готова надавати необхідну допомогу одноосібно чи в рамках ОДКБ, в т. ч. військову.
2) Із 24 лютого країни ЦА не зробили жодного кроку щодо зменшення цієї залежності. Розмови про Каспійський коридор, перехід на західні стандарти озброєння тощо – залишилися розмовами, а точніше – фейком. Жодне російське ЗМІ не закрили у країнах регіону, і з дозволу влади вони продовжують формувати необхідну точку зору в суспільстві. Як і Россотрудничество, Фонд Горчакова й ін. Ця діяльність лише нарощується.
3) Через країни ЦА продовжується постачання до Росії необхідної санкційної продукції, разом із тим за деякими показниками обсяги постачань збільшили в сотні разів. Окремі підприємства у країнах ЦА продовжують постачати Росії обладнання для озброєння. Запевнення, що санкції не порушують, - не відповідають дійсності, і цьому є переконливі докази.
4) Інтерв’ю українських дипломатів, участь у дискусіях та обговореннях аспектів українсько-російської війни, - практично відсутні. Їм просто не дають майданчиків та обмежують їхню роботу. Протягом 2022 року було всього лише 1-2 інтерв’ю (!!!) українських послів у місцевих медіа.
5) Результати голосування країн ЦА стосовно українських резолюцій в ООН залишаються несприятливими для України, і російська повномасштабна війна, воєнні злочини Росії не змінили позицію країн регіону порівняно з минулими роками – вони утримуються (не голосують) або голосують проти резолюцій України в ГА ООН.
6) Керівництво країн ЦА є нечутливими до військових злочинів, які Росія чинить на території України. В іншому випадку, зустріч із Путіним (якому видано ордер на арешт Міжнародним судом у Гаазі), та участь у пропагандистських заходах Росії – була би неможливою.
7) Перед 24.02 було багато розмов про намагання Росії створити СРСР 2.0. Слід констатувати, що він уже створений, щоправда, без України. Зазначене, подобається нам це чи ні, накладає колосальні обмеження на співпрацю України із країнами регіону.
8) Моя розгорнута аналітична записка із цих питань буде незабаром опублікована. Одним із висновків є: «... В умовах російської агресії, значної політичної, економічної, транзитної та безпекової залежності країн ЦА від Росії, орієнтації значної кількості політичних еліт на РФ, відсутності реальних намірів щодо будівництва альтернативних маршрутів через Каспійське море, слід констатувати, що перспективи політичного й економічного співробітництва з ЦА є дуже малими…».
9) Пропозицій у моїй аналітичній записці – багато. Зараз не публікуватиму, частина з них уже в роботі. Опублікую лише одну:
... Вивчити питання щодо доцільності знаходження та за необхідності скорочення посольств України у країнах ЦА, які не мають перспектив для розвитку економічного й іншого співробітництва з Україною. Прикладом може бути підхід багатьох країн Центральної і Східної Європи, які в регіоні мають посольства лише в Казахстані й Узбекистані, що відповідають за весь регіон ЦА…
Юрій Пойта, аналітичний центр New Geopolitics Research Network (сторінка у FB)
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар