ІМІ дослідив, на що зробила ставку російська пропаганда для супроводу «великої війни»
Інститут масової інформації (ІМІ) опублікував дослідження про інформаційний супровід «великої війни» з боку російської пропаганди. Згідно з ним, контрольовані росіянами телеграм-канали стали чи не основним засобом для розповсюдження потрібної кремлю «інформації» на тимчасово окупованих українських територіях. Ці пабліки поширюють зведення з фронту, новини з окупованих територій, репортажі від «воєнкорів» і повідомлення «органів влади» окупантів.
Частину ТГ-каналів створили задовго до 24 лютого цього року, але активували вони свою діяльність після повномасштабного вторгнення. Інші створили спеціально в лютому-березні 2022 року.
Автори дослідження з’ясували, як і коли створили найбільші телеграм-канали на прикладі Херсонської області, хто стоїть за цими каналами, як змінювалася їхня аудиторія, співпрацю між ТГ-каналами й основні тези, притаманні російській пропаганді на захоплених територіях.
Наприклад, у Херсонській області російські ТГ-канали серед ключових наративів поширюють інформацію, нафаршировану термінами і штампами, що виправдовують вторгнення Росії в Україну, дискредитують Збройні Сили України, возвеличують російську армію і західних партнерів України.
Одним із ключових наративів російської пропаганди, що активно просували до «великої війни» та культивують зараз, зводиться до «українці та росіяни – один народ» та «Херсон – русскій город».
Одним із «аргументів» пропагандистів є екскурс в історію, яким росіяни «намагаються пояснити свої претензії на захоплені території незалежної, суверенної держави, чиї кордони визнані міжнародною спільнотою».
«Перекладати відповідальність на українців за воєнні злочини російської армії – одне з основних завдань російських пропагандистів. Їм байдуже на факти. Головне – створити низку маніпулятивних версій, які часто суперечать одна одній, розмити реальність, вимкнути в аудиторії критичне мислення або, навпаки, зробити так, щоби люди перестали вірити і російським, і українським медіа. Як люблять говорити в Росії, «всей правды мы все равно не узнаем», - йдеться у тексті.
Згідно з висновками авторів статті Сергія Нікітенка й Івана Антипенка, такий підхід також діє на міжнародну аудиторію. Адже посилює вигідну для кремля думку, що у війні винувата не лише росія, а й Україна і країни Заходу, бо не залишили агресору іншого вибору.
«Звісно, це далеко не всі наративи й інформаційно-психологічні операції, в яких беруть участь телеграм-бійці російської пропаганди. Щодня вони генерують гігабайти контенту, щоби зманіпулювати на чутливих темах та змусити інших прийняти їхню реальність. Де чорне називають білим, загарбницьку війну – звільненням, а тисячі жертв серед цивільного населення України – денацифікацією і підтримкою Донбасу», - роблять висновки автори дослідження.
Повністю текст можна прочитати на сайті ІМІ
Ілюстрація imi.org.ua
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар