Чи можна дистанційно зупинити китайські електричні автобуси? Результати експерименту
Норвегія, Данія та Велика Британія розслідують справу автобусів китайської компанії Yutong через побоювання, що їх можуть дистанційно вивести з ладу.
Кілька європейських країн досліджують можливість дистанційного деактивування електричних автобусів китайського виробництва на тлі зростаючих побоювань щодо національної безпеки щодо інфраструктури, побудованої Китаєм по всьому континенту. Про це пише портал Gizmodo.
Повідомляється, що Норвегія, Данія та Велика Британія стурбовані тим, що вони називають потенційною «лазівкою в безпеці» в електричних автобусах китайського виробника Yutong. Ця компанія з Чженчжоу є найбільшим у світі виробником автобусів за обсягом продажу.
Такі розслідування вирішили провести через наростання побоювань у європейців, що технологічна інфраструктура Made in China може бути використана проти її операторів, якщо відносини з Пекіном коли-небудь погіршаться. Подібні побоювання вже спонукали кілька країн в останні роки обмежити використання обладнання китайських телекомунікаційних гігантів Huawei та ZTE в мережах 5G.
Нові розслідування щодо автобусів також відбуваються на тлі суперечки між Нідерландами та Китаєм щодо контролю над виробником чіпів Nexperia. Якщо її не вирішити, це може загрожувати світовому ланцюжку поставок автомобілів.
Першою забила тривогу Норвегія. Компанія Ruter, яка керує приблизно половиною мережі громадського транспорту країни (зокрема в Осло), минулого місяця заявила, що випробувала новий автобус від Yutong та трирічну модель від голландського виробника VDL у підземній шахті, щоб перевірити, чи можна їх зламати.
Компанія виявила, що Yutong Group мала прямий цифровий доступ до своїх транспортних засобів для оновлення програмного забезпечення та діагностики, тоді як автобус VDL не надавав своєму виробнику такого доступу.
Згідно з NBC News, у звіті зазначалося, що теоретично китайський автобус може бути «зупинений або виведений з ладу виробником».
Movia, постачальник послуг громадського транспорту в Данії, невдовзі після цього розпочав власне розслідування, але зазначив, що такий ризик для безпеки не є унікальним для Китаю.
«Електричні автобуси, як і електромобілі, в принципі можна дистанційно деактивувати, якщо їхні програмні системи мають доступ до Інтернету», – сказав NBC News головний операційний директор Movia Єппе Гаард. Він додав, що це не лише «проблема китайських автобусів; це виклик для всіх типів транспортних засобів та пристроїв із вбудованою електронікою такого типу».
Велика Британія стала останньою країною, яка розпочала розслідування з цього питання.
«Ми розглядаємо цю справу та тісно співпрацюємо з Національним центром кібербезпеки Великої Британії, щоб зрозуміти технічну основу дій, вжитих норвезькою та данською владою», – повідомили в Міністерстві транспорту країни виданню The Financial Times.
Yutong не одразу відповіла на запит Gizmodo про коментар. Однак у заяві, надісланій електронною поштою до NBC News, компанія заявила, що «розуміє та високо цінує занепокоєння громадськості щодо безпеки транспортних засобів та захисту конфіденційності даних», а також що «суворо дотримується чинних законів, правил та галузевих стандартів».
Yutong додала, що дані про транспортні засоби зберігаються в центрі обробки даних Amazon Web Services, захищені шифруванням, і до них не можна отримати доступ без дозволу клієнта.
До слова, нещодавно ізраїльські військові запідозрили китайські автівки в тому, що вони можуть… загрожувати витоком секретної інформації. Тож Армія оборони Ізраїлю розпочала вилучення китайських автомобілів, якими користуються офіцери. Рішення ухвалили за наказом начальника Генштабу після оцінки ризиків, проведеної ізраїльськими спецслужбами.
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар