Уряд заборонив паливо стандартів Євро-3 і Євро-4: як відреагує ринок
Уряд заборонив продаж пального, що не відповідає екологічному стандарту Євро-5. Інформацію у TГ-каналі поширив Тарас Мельничук, представник уряду у Верховній Раді, повідомляє "СтопКор".
"Внесено зміни до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових і котельних палив, зокрема в частині відновлення дії вимог до якості пального на рівні не нижче за Євро-5", - йдеться у тексті.
Також відновлено вимоги щодо заборони продажу етилованого бензину і встановлено вимоги до палива для транспортних засобів і техніки, включаючи судна внутрішнього плавання, рекреаційні судна, трактори для сільськогосподарських і лісогосподарських робіт.
У березні 2022 року уряд дозволив обіг палива екологічного стандарту Євро-3 і Євро-4. Дану норму планували скасувати після припинення воєнного стану в Україні.
Експерти ринку вбачають у таких кроках уряду спробу "узурпації" ринку під "гарним приводом". Зокрема, таку думку висловив в авторському блозі у виданні "Обозреватель" бізнесмен Дмитро Леушкін.
"Заборона Євро-3 та Євро-4 під приводом, щоби росія не постачала. Вона вже давно нічого не постачає, і особливо Євро-3 і Євро-4 й не постачала ніколи. Це робиться, щоби поставити всі НПЗ, окрім Укрнафти, поза законом, що прибере конкуренцію за закупівлю сировини, знизить закупівельні ціни і зробить Укрнафту повністю монополістом за демпінговою ціною. Ніхто з ринку тягатися за ціною не зможе", - написав він.
До слова, на початку липня 2023 року українські урядовці повернули довоєнне оподаткування пального (із початком повномасштабного вторгнення Кабмін знизив ПДВ на цей ресурс із 20% до 7%, що дозволило подолати кризу на паливному ринку). Податки збільшили собівартість продукції, але допоки залишалося дешевше пальне, закуплене заздалегідь, українські АЗС намагалися стримувати ціни від різких стрибків угору.
Таким чином, зазначає "СтопКор", у контексті залежності нашої країни від імпортного палива (наразі Україна, через російські обстріли Кременчуцького НПЗ не має достатньо власних потужностей нафтопереробки, а будівництво нових заводів потребує часу), останні новації можуть негативно позначитись на цінах пального. А своєрідна "монополія" Укрнафти, що може виникнути на цьому тлі, зумовить витіснення з ринку міні-НПЗ, які фактично врятували вітчизняний ринок під час кризи на початку війни.
Такий удар по індустрії спричинить звільнення великої кількості працівників галузі (ідеться не лише про НПЗ та мережі АЗС, а й про обслуговуючі, логістичні, дистрибуційні компанії тощо) і втрату великої кількості робочих місць. І все це – у розпал повномасштабної агресії рф та в скрутний для економіки період.
Із цього питання "СтопКор" уже готує офіційні запити у всі профільні інстанції. Адже зміна "правил гри" на паливному ринку під час активних бойових дій в Україні викликає багато питань.
Фото – stopcor.org
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар