Московити заливають пропаганда-ЗМІ грошима: торік їх бюджет був перевищений на 25%

АНАЛІТИКА 06.05.2023 Коментарі 0

Росіянські чиновники і пропагандисти неодноразово порівнювали ЗМІ зі зброєю. Тож не дивно, що за порєбріком паралельно зі збільшенням витрат на армію зростає і фінансування держЗМІ. За 2022 рік кремль витратив на пропаганду $1,9 млрд (приблизно 143 млрд рублів) замість передбачених у бюджеті $1,5 млрд.

За даними дослідників проєкту Debunk, які проаналізували численні статті та документи, у І кварталі 2022 року, коли росія почала в Україні повномасштабну війну, її державні витрати на медіа збільшилися втричі порівняно з аналогічним періодом 2021 року.

Практично вся сума, закладена на ЗМІ у федеральному бюджеті на 2022 рік (115 млрд руб.), витрачена вже станом на листопад. На грудень залишилася відносно невелика сума (1 млрд руб.). Однак на грудень завжди припадали найбільші видатки на медіа. У попередні роки вони зазвичай становили близько 25% їх річного бюджету. Тож вірогідно, що витрати за останній місяць минулого року становили 28,8 млрд. рублів замість одного мільярда, який залишався.

У 2023 році на роботу державних медіа в Росії та за її межами в бюджеті передбачили 1,6 мільярди доларів (119,2 млрд руб.). Більше половини річного фінансування, понад 51%, отримають три агентства: ВДТРК, RT («Russia Today») та «Росія сєгодня».

При цьому дослідники звертають увагу на те, що в росії останнім часом популярність ТБ як основного джерела інформації дещо знизилася. Так, згідно із дослідженням соціологічної служби «Ромир», з лютого по липень 2022 р. росіянці дивились набагато менше державних телеканалів, тоді як аудиторія найбільших федеральних телеканалів (Першого, «росія-1» та НТВ) зменшилася на чверть.

Так до початку вторгнення Перший канал дивилося 33,7% населення, а в липні аудиторія скоротилася до 25,5%. Охоплення каналу «росія-1» знизилося з 30,9% до 23%, а НТВ з 21,1% до 16,6%. Ці висновки підтверджує «Левада-центр», який показав, що після весняного сплеску аудиторія ТБ на росії скоротилася – у квітні 2022 року «зомбоящик» дивилися 67% населення, у травні – 63%. Популярність інших джерел новин залишалася незмінною. За даними The Moscow Times, таку негативну динаміку могло спричинити різке скорочення частки розважального контенту в ефірах федеральних каналів. Натомість там зросла кількість новин та пропагандистських програм. Але попри падіння популярності і скорочення аудиторії фінансування ВДТРК цього року (порівняно з минулим) зросло на 0,6 млрд руб. – до 25,8 млрд. рублів. Ну так, адже окупанти вирішили понавідкривати філій компанії у Луганській, Донецькій, Херсонській, запорізькій областях.

За обсягами фінансування в лідерах RT (колишня Russia Today) – це найважливіший пропагандистський канал кремля, орієнтований на іноземну аудиторію. Він працює 7 мовами і має офіси в багатьох країнах (частину з них закрили після початку повномасштабного вторгнення в Україну). Як зазначають міжнародні дослідники, це агентство відоме поширенням дезінформації, пропагандою російського світогляду та теоріями змови.

Натомість у 2023 році фінансування RT врізали на 2,4 млрд рублів – до 26,3 млрд. Серед причин – санкції та заборона мовлення у ЄС, Великобританії, Канаді та США. Але поки англомовний сегмент їхнього мовлення скорочують, рашисти розвивають мовлення іспанською, зокрема, у Латинській Америці та Африці.

Зараз московія намагається представити себе як лідера глобального «антиколоніального руху», зосередивши свою «м’яку силу» на колишніх колоніях, пострадянському просторі та менш заможних країнах Європи. І ці зусилля кремля щодо впливу на аудиторію в Південній Америці, Африці та Азії весь час зростають.

Фінансування «росії сєгодня» в поточному році залишили на рівні попереднього – 9,4 млрд руб. (а в цьому медіахолдингу, нагадаємо, є також Sputnik та «ріа новасті»). А ось на роботу медіаагентства мінубивства рф «звєзда» передбачили майже удвічі більше коштів (3,5 млрд рублів або $47,4 млн). І таке раптове зростанні фінансування відображає загальну тенденцію у військовому секторі московії.

Схоже, що подібні рішення випливають із розуміння рашистами того, що без постійної трансляції суспільству неправдивих повідомлень та заміни справжньої картини й наслідків війни банальністю і пропагандою росіянці можуть перестати підтримувати владу, яка витрачає величезні фінансові ресурси, щоб масово посилати інших синів, батьків і онуків на смерть, зазначають дослідники Debunk.

Разом з тим пропаганда, спрямована на іноземні країни, важлива для створення підтримки рф на міжнародній арені, особливо для пошуку нових партнерів.

Отже, пропаганда життєво важлива для російського режиму, адже вона створює одну з головних опор для виживання кремля, забезпечує  підтримку бункерного діда. І, як наголошують медіааналітики, хоча медіа є зброєю війни, слід мати на увазі один важливий факт – миру для росії ніколи не було.

Support the project here:

DONATE

Відгуки

Немає відгуків.

Залишити коментар

Оцінити
Відправити

Copyright © 2017-2024 by ZahidFront. Powered by BDS-studio.com

Підпишіться на ЗІФ у Facebook: