План на 100 днів нового командувача СБС: фантастика чи реальність?
Щойно призначений командувач Сил безпілотних систем (СБС) Роберт Бровді («Мадяр») написав про свої першочергові кроки, які він планує зробити протягом 100 днів на новій посаді. Вони виглядають амбітними і навіть захопливими, особливо зважаючи на зростаючу роль дронів у сучасній війні.
Однак серед тих, хто також займається БПЛА в українському війську, є певний скептицизм стосовно можливостей втілити усе заплановане «Мадяром». Звісно, що час покаже – тим паче, що йдеться про часовий горизонт у трохи більш ніж 3 місяці. Але, гадаємо, багатьом буде цікаво ознайомитись як з планом командувача СБС, так і з альтернативною думкою.
Робер Бровді: СБС – хробачий жах. Запізніле, але стрімке становлення роду військ
Слід щось озвучити, а часу бракує. Вже дорогою на Донбас, не туркайте за орфографію.
Тут НЕ виключний перелік першочергових кроків на 100 діб.
•НЕГАЙНА ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ існуючого колективного досвіду. Протягом наступних 100 днів реалізуються наступні конкретні кроки у Лінії дронів Сил Безпілотних Систем ЗСУ:
•ПРОЗОРІ РЕЗУЛЬТАТИ БЕЗ БЛА-БЛА: 6-7 підрозділів СБС Лінії Дронів увійдуть у ТОП-10 за існуючим рейтингом результативності підрозділів БпЛА Сил оборони України.
•ЄДИНА СИСТЕМА: усі підрозділи СБС Лінії Дронів, що виконують бойові завдання на фронті, діятимуть у єдиній електронній системі планування, аналізу, координації, управління, та онлайн-звітності з автоматичною верифікацією усіх результатів (червень-липень 2025).
•12 ШАРІВ ВПЛИВУ СБС на смузі у тактичній та оперативній глибині:
негайний покроковий запуск чи посилення у підрозділах СБС Лінії дронів УСІХ 12-ти шарів впливу на ввірену смугу (по прикладу застосування 414 ОБр, в т.ч. РЕР, РЕБ, РЛС, винищувачі ворожих бпла, дистанційне мінування, ешелоноване застосування антишахедових засобів, групи протипілотних заходів тощо), негайний запуск перепідготовки в/с, компетентне забезпечення засобами, технологіями і системами управління (червень- вересень 2025).
•ЦУКЕРКИ дорівнює РЕЗУЛЬТАТИ.
Нарощування власного діючого виробництва боєприпасів для компетентного та своєчасного забезпечення, а не за остаточним принципом «воюємо тим, що маємо на залишку». Боєприпаси чекають на пілотів, а не навпаки.
•ЄДИНИЙ СКЛАД КРИТИЧНИХ КОМПОНЕНТІВ
Створення єдиного складу постачання та своєчасного забезпечення підрозділів СБС Лінії дронів пакетом 50-ти критичних засобів та компонентів (таких, як StarLink, додаткові акуми до дронів, мобільні РЕБи, компоненти кастомізації FPV та бомберів, периферія, павербанки, пікапи тощо);
•НРК-логістика (наземні роботизовані комплекси - як основний засіб логістики БЧ, дронів та периферії до пілотів на позиціях тощо).
•ПОПОВНЕННЯ ОС
Єдина для СБС рекрутингова кампанія та БзВП базова + фахова одночасово (аналог вже запровадженої системи підготовки у Лінії Дронів), власна мережа шкіл FPV, бомберів, крила, РЕБ, РЕР, РЛС, винищувачів, НРК тощо.
ПІЛОТИ ЛІТАЮТЬ, ВСІ ІНШІ - ПРАЦЮЮТЬ НА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЦЕСУ.
Ревізія та оптимізація БЧС сил СБС, перекваліфікація та оперативне до навчання не досвідчених чи не боєздатних екіпажів, перепрофілювання по видам льотної діяльності, ревізія мертвих душ, гастролерів, ухилянтів у військовій формі, втомлених та хитрованів.
•РАХУЙ-ПЛАНУЙ-ОТРИМУЙ-ВОЮЙ
Уніфіковані аналіз спроможностей і факту застосування, результатів у розрізі моделей дронів/боєприпасів для здійснення точного планування та реалізації забезпечення.
Окремий розділ – застосування БПЛА на стратегічну глибину. Тема чутлива, тому не розписуватиму. Стосується тих, кого це стосується – пріоритети визначено та вже озвучено.
R&D (Центр інновацій та впроваджень розробок). Трансформація діючого центру з рівня бригади на рівень забезпечення роду військ і більше (15 моделей вже реалізованих проектів, приблуд та засобів).
Командувачу СБС пану Сухаревському «Борсуку», нашому колишньому комбригу 59 омпбр, дякую за закладений фундамент та коректну передачу справ. Наказ отримано, наказ виконується. Жодне започатковане Вами раціональне починання не буде зруйноване.
Команді управління сьогодні презентовано детальний порядок денний, впевнений про спільну та плідну співпрацю. Поїхав у рідні поля, зустрічатися з кожним Командиром військ СБС.
Да, дронами забезпечить держава. Як робить це зараз з усіма спеціалізованими підрозділами.
Чорноротих лайножуїв та руду іпсо-ковбицю, що знов зʼявилася на горизонті з власною «експердизою», прошу не зволожуватися – ваші фейсбучні висери не мають жодного впливу на нарощування нами знищення ворога у промислових обʼємах.
📵Нас нема у ТікТоці.
❌Ніяких зборів не проводимо❌
Тихої та спокійної,
МАДЯР🇺🇦
Командувач СБС
04.06.25
Дмитро «Калинчук» Вовнянко: Казкові плани Мадяра
Новий командувач Сил безпілотних систем розписав свої плани на наступні 100 днів. Там – голова обертом.
Там єдина електронна система планування для всіх підрозділів СБС, там 12 шарів впливу СБС на тактичній і оперативній глибині, там виробництво боєприпасів для ударних дронів, там єдиний склад критичних компопнентів для всіх підрозділів СБС, там...
Там – казка. Там СБС які діють так, як я малюю у моїх мріях. І от саме тому я не вірю, що все це буде реалізовано. Чому?
Ви знаєте, хто такий зараз результативний пілот БПЛА? Той хто гарно літає? Неправда ваша. Результативний пілот БПЛА, це той хто має багато грошей або щирих волонтерів. Це той хто має багато апаратів, і всі потрібні для роботи складові – «Кропиву», старлінк, автомобіль, команду...
Більшість пілотів працюють не так. Більшість самі добувають собі апарати і самі себе забезпечують. Тому й результативність у них... середненька.
Але уміння водити апарати теж неабияк важить. Саме тому свого часу я погодився піти в інструктори з БПЛА. Проте. Як навчатиме курсантів інструктор, який ремонт і обслуговування своїх бортів тягне на своєму горбу? Сумна реальність - на навчаннях літаки б'ються, бо літають курсанти не в ідеальному світі. Вона навчаються, тобто помиляються. А хто нам ремонтує апарати? Або самі інструктори – на гроші волонтерів. Або – виробники, знову таки за свої-кровні.
Оце реальність, в якій я існую зараз.
Готовий я повірити в плани, описані Мадяром? Та з радістю! Я навіть можу сказати коли це станеться.
Це станеться того дня, коли акумулятор, що здох (бо він старий) я зможу піти і замінити на складі, розписавшись у журналі за отримування і після здачі старого акумулятора. А не канючити новий акумулятор у виробників, як мені доводиться робити зараз.
Я повірю того дня, коли скотч, клей, гвинити й гайки, карбонові трубки та полоски для лонжеронів, чекери для батарей і багато іншої дрібноти я буду отримувати зі складу, а не купувати за свої-кровні та за пожертви читачів.
Я повірю тоді, коли побачу, що виділені фінансові фонди для регулярного (!) оновлення навчальної техніки до останніх версій. А не я сам буду канючити таке оновлення у виробників – за їхній кошт. Альтернатива – навчати курсантів зараз, на апарати зразка минулого року, тобто морально застарілі і такі що не відповідають поточним реаліям. Бо воно – от так.
Я повірю тоді, коли інструкторів раз на три місяці відправлятимуть на різні ділянки фронту в діючі підрозділи СБС для обміну досвідом. А не так як зараз, що досвідом я обмінююся під пивце з пацаном що приїхав у відпустку. Мовляв – вислухай і уяви як воно насправді. І врахуй у навчанні.
Я повірю тоді, коли з фронту мені розкажуть, що боєприпаси для ударних дронів вони отримують зі складу як постріли для гранатометів, а не мастирять самі з підручних засобів – і травмуються на цьому. І на жаль, не тільки.
Я повірю... Знаєте, я дуже хочу повірити у аж такі масштабні переміни. Я працюю на БПЛА від 2015 р., був пілотом у добробаті та інструктором на АрміїSОS. Я – автор єдиного в Україні художнього роману про пілотів БПЛА (Дмитро Калинчук «Пташники»). Я був пілотом у бригаді Чорних запорожців і пішов в інструктори, бо хотів реально навчити хлопців водити безпілотні апарати та поділитися моїм досвідом.
Просто зрозумійте. Я не маю бажання огульно критикувати. Я бачу потенціал сил безпілотних систем і реально хочу працювати для їхнього вдосконалення. Власне я вже працюю – готую пілотів для фронту. Готую настільки, наскільки вистачає моїх сил у поточних умовах.
Так, я дуже хочу повірити у плани, озвучені Мадяром. Хочу – але не вірю. На жаль. Чи повірю колись? Ну, я перелічив ознаки.
Або буде – або ні.
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар