Не вдавати ідіотів і розблокувати кордон України, - заклик польського журналіста
"Про якісь вимоги перевізників узагалі не йдеться, можливо, вони мають рацію. Вимоги медсестер, учителів, фермерів і шахтарів також можуть бути слушними, але ніхто не має права блокувати кордони країни, яка бореться за свою незалежність... Що тут незрозумілого? Чому ми вдаємо ідіотів, коли говоримо про пропуск гуманітарних і військових колон? Хто дав конфедерату Меклеру право перевіряти документи транспорту, що проїджає? Хто дозволяє їм дізнаватися комерційні, особисті та військові таємниці?" - про це у ФБ пише знаний і шанований в Україні польський журналіст радіо Wnet Павел Боболович.
Павел Боболович (подаємо дослівний переклад): "Я слухаю, що говорять наші політики про блокаду кордону, і це мене дуже вражає. Хтось ще розуміє поняття національних інтересів? Чи справді зовнішня політика і, насамперед, наша (Польщі, - Ред.) безпека, можуть бути принесені в жертву короткостроковій політичній грі?
Одні щораз заграють із "Конфедерацією" (польська партія «Конфедерація свободи та незалежності» - проросійська антиукраїнська партія популістів, - Ред.), інші мають у своїй коаліції антиукраїнських «народників» і бояться втратити їхню підтримку, а також їм знадобляться симпатії Брауна (член партії "Конфендерація" Гжегож Браун - у листопаді 2022 року віцеспікерка Сейму Польщі Малгожата Госевська назвала "російською онучею", - Ред.) та Запаловського (колишній євродепутат із Ряшева (2005-2009), відомий тим, що гуртує навколо себе антиукраїнські середовища польських націоналістів на південному сході Польщі, - Ред.) для майбутніх домовленостей.
Чи варто ризикувати польськими інтересами заради кількох націоналістичних голосів? Тому що інтерес Польщі, безсумнівно, полягає в тому, щоб Україна перемогра Росію. Якщо хтось цього ще не розуміє, то він або цинік, або божевільний, або невіглас, або піддається російському впливу.
Про якісь вимоги перевізників мова взагалі не йде, можливо, вони мають рацію. Вимоги медсестер, вчителів, фермерів і шахтарів також можуть бути слушними, але ніхто не має права блокувати кордони країни, яка бореться за свою незалежність. Не прифронтова держава, якою ми, безперечно, є. Що тут незрозумілого?
Чому ми вдаємо ідіотів, коли говоримо про пропуск гуманітарних та військових колон? Хто дав конфедерату Меклеру право перевіряти документи транспорту, що проїджає? Хто дозволяє їм дізнаватися комерційні, особисті та військові таємниці? Що значить Комітет (Польський "Комітет захисту перевізників і роботодавців у сфері транспорту", - Ред.) будує будинки біля кордону? Чи це означає, що за безпеку на цьому кордоні починає відповідати мер, який ухвалює рішення щодо протесту. Це все справді нормально?
Сьогодні спілкувався з бійцями української аеророзвідки. Через блокаду у них закінчуються дрони та запчастини до них. Чому фури з цими запчастинами стоять на кордоні – тільки тому, що це не гуманітарна допомога, а звичайний траспорт з технікою, найчастіше купленою в Польщі. До того ж пан Меклер і його колеги можуть легко дізнатися, яка вантажівка перевозить таку техніку і який її реєстраційний номер. А потім пан Меклер дивується, що він в українському чорному списку...
Мій співрозмовник з аеророзвідки прямо каже, він не дипломат: «Ви влаштували нам двотижневу матеріально-технічну перерву. Для нас це трагедія, тому що росіяни все ще мають багаторазову перевагу в безпілотниках. Ви знаєте, скільки ще загинуло українських військових?!»
А потім інший польський політик мені розповість про невдячних українців... тож приходьте сюди і пояснюйте, чому польські перевізники перекрили кордон.
Журналісти польського походження (наші земляки-львів’яни, про яких полюбляють говорити польські націоналісти) б’ють тривогу про подорожчання скрапленого газу, який нині прибуває в Україну цистернами з Польщі, або взагалі не прибуває, бо стоїть на кордоні. Ціни на товари в магазинах ростуть, бо багато привозять із Польщі... Але поляки зі Львова, якщо вони не викрикують антиукраїнські гасла, Варшаві не цікаві...
Найближчим часом опублікую заяви українських вояків польського походження. Що вони думають про збитки польських транспортних компаній і обрану ними форму протесту? Ви вєе можете здогадатися про що будуть ті заяви. І що, їхня безпека, їхні життя нам не важливі?
2 грудня ми знову розповімо, як 32 роки тому Польща першою визнала незалежність України. Але я впевнений, що українці, в тому числі польського походження, краще запам’ятають грудень, коли група польських перевізників відрізала їх від світу, спонукаючи до цього інші країни.
Ганьба!".
Нагадаємо, 6 листопада у Польщі перевізники заблокували рух українських вантажівок на трьох пунктах пропуску: «Дорогуськ - Ягодин», «Корчова - Краківець», «Гребенне - Рава-Руська». Здавалося, що йдеться про суто економічну суперечку, акція триватиме два-три дні, і сторони досягнуть взаємоприйнятного компромісу. Адже війна, поляки нас підтримують, всі все розуміють…
Однак минуло три тижні. Протягом цього часу «тимчасовий» польський уряд Матеуша Моравецького як води в рот набрав. Більше того, поляки заблокували четвертий пункт пропуску «Медика – Шегині», де до акції долучились польські фермери. Понад 5 тисяч українських вантажівок завмерли по обидва боки кордону.
У чергах вже померло двоє українських водіїв. Економіки обох країн зазнають збитків. Але найбільш болить те, що Польща - це надто важлива країна у воєнній логістиці, а відтак до фронту не доправлено воєнні та гуманітарні вантажі.
Детальніше у статті "Війна в умовах війни: у Польщі конкуренція за ринок перевезень ЄС переросла в антиукраїнську кампанію"
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар