Чехія підвищить граничну швидкість на деяких автобанах до 150 км/год
Чеська Республіка стала першою країною ЄС, яка запроваджує нове, підвищене обмеження швидкості до 150 км/год на окремих ділянках автомагістралей. Це пілотний проєкт, який може змінити підхід до водіння європейськими дорогами.
Попри те, що Чехія відома своїм досить консервативним підходом до перевищення швидкості на автомагістралях, у країні вирішили протестувати збільшений одразу на 20 км/год ліміт швидкості – з нинішніх 130 до 150 км/год. Як повідомляє портал RMF24, це роблять на новозбудованій ділянці автомагістралі D3, що з'єднує Прагу з Лінцем (Австрія).
Вищу швидкість буде випробувано на 50-кілометровому відрізку маршруту між Табором та Чеськими Будейовицями – ця ділянка досі будується. Адміністрація доріг та автомагістралей оголошує, що випробування розпочнеться наприкінці вересня 2025 року. У рамках пілотної програми буде встановлено 42 сучасних змінних (електронних) дорожніх знаки, інвестиційна вартість яких становитиме 2,2 мільйона євро.
Особливістю чеської системи буде не лише сама швидкість, а й спосіб управління дорожнім рухом. Знаки обмеження швидкості 150 км/год активуватимуться лише за гарної погоди та помірного руху. Якщо умови погіршаться, наприклад, у разі дощу або зимових умов, система автоматично знизить обмеження до 130 км/год. Це рішення має на меті забезпечити безпеку, а також дозволити швидше рух там, де це доцільно.
Але плани Управління автомагістралей Чехії йдуть ще далі. Якщо випробування пройдуть успішно, можуть бути додані додаткові ділянки зі збільшеними лімітами швидкості, зокрема на автомагістралі D1 у напрямку Острави та A11 поблизу Градця Кралове.
Чеська Республіка – не єдина країна, яка експериментує з обмеженнями швидкості. Останніми роками дискусії щодо доцільності існуючих обмежень стають дедалі поширенішими по всій Європі.
В Австрії між 2018 і 2020 роками на автомагістралі A1 між Віднем і Зальцбургом було випробувано підвищення швидкості, що дозволило водіям рухатися зі швидкістю 140 км/год замість 130 км/год на двох ділянках. Однак експеримент було припинено з екологічних міркувань, оскільки міністр клімату Леонора Гевесслер послалася на збільшення викидів CO₂. Крім того, в рамках боротьби зі смогом на деяких маршрутах навіть було запроваджено нижчі обмеження швидкості до 100 км/год, позначені спеціальним знаком «IG-L».
У Нідерландах з екологічних міркувань обмеження швидкості на автомагістралях було різко знижено до 100 км/год вдень з 2020 року. У нічний час (з 19:00 до 6:00) обмеження швидкості становило 130 км/год. Однак у квітні 2025 року, після численних протестів водіїв та аналізу ситуації, Міністерство транспорту Нідерландів відновило вищу межу на окремих ділянках – наприклад, на трасах A6 та A7 рух зі швидкістю 130 км/год знову дозволено вдень.
Чеський експеримент є пілотним проєктом для всього Європейського Союзу. Якщо виявиться, що вища межа не матиме негативного впливу на безпеку та довкілля, інші країни можуть наслідувати приклад Праги. Однак поки що більшість країн ЄС діють обережно – лише Німеччина не має офіційного обмеження швидкості на багатьох ділянках своїх автомагістралей, хоча й там лунає дедалі більше закликів до його запровадження.
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар