Telegram (40%), YouTube (32%) і Facebook (28%) — головні джерела новин для українців

АНАЛІТИКА 01.09.2025 138

Telegram — головний засіб отримання інформації про актуальні події для українців. Телеграм-канали постійно читають 40% опитаних, ще 12% роблять це часто (4—5 днів на тиждень). Загалом ця тенденція оформилась у 2022 році, й дослідження медіаспоживання, яке донедавна щороку проводили «Інтерньюз» і USAID, засвідчувало поступове посилення позицій телеграма.

Про це свідчать результати соцдослідження, яке провела група «Рейтинг» на замовлення громадської організації «Львівський медіафорум» та International Media Support у період із 1 по 13 квітня 2025 року.

Отже, на другому місці — відео в YouTube (32% користуються часто або постійно), Facebook (28% користуються часто або постійно), спільний телемарафон «Єдині новини» (25% користуються часто або постійно) та чати у Viber (25% користуються часто або постійно).

Регулярне читання друкованих медіа — малопоширена практика: лише три відсотки опитаних читають газети і журнали регулярно, ще чотири відсотки роблять це «час від часу» і 9% — зрідка.

84% ніколи не користуються газетами і журналами для отримання інформації, 75% не користуються радіо, 69% — регіональними телеканалами, 67% — українськими регіональними онлайн-медіа, 66% — міжнародними онлайн-медіа.

Телеграм-каналами більше користуються мешканці Києва, обласних центрів і східного регіону, порівняно більш популярний цей спосіб отримання інформації серед молоді (18—29 років), людей з вищою освітою і порівняно більш заможних респондентів.

TikTok є поширеним джерелом новин для мешканців Заходу і Центру України, молоді, менш заможних опитаних і тих, хто має нижчий рівень освіти.

Instagram як джерело новин частіше використовує молодь, більш заможні респонденти та люди з вищою освітою.

Facebook частіше обирають жителі сіл та респонденти середнього віку (30—59 років). 

Відео на YouTube переглядають порівняно частіше мешканці обласних центрів, а також більш заможні та освічені респонденти.

Спільний телемарафон «Єдині новини» має стабільну аудиторію серед мешканців Заходу і Центру, жителів сіл, людей із нижчим рівнем освіти, менш заможних громадян і респондентів старшого віку, які також надають перевагу традиційному телебаченню — як загальнонаціональним каналам поза межами телемарафону, так і регіональним.

Онлайн-медіа, зокрема українські загальнонаціональні, регіональні та міжнародні видання, частіше використовують більш заможні та освічені респонденти як альтернативне або додаткове джерело інформації.

Близько половини респондентів переглядають суспільно-політичні новини один або декілька разів на день. Найактивнішими споживачами є мешканці Центру, Заходу та Києва, старші вікові групи (60+ років), респонденти з вищою освітою, а також пенсіонери, люди з інвалідністю, найменш активними — мешканці прикордонних регіонів та молодь, зокрема студенти.

Додамо, що вже понад чотири роки Telegram упевнено втримує лідерські позиції. Так, у грудні 2021 року до початку повномасштабного вторгнення, агенція Internews опублікувала результати опитування, згідно з якими Telegram використовували для отримання новин тільки близько 20% користувачів соцмереж. "Однак уже в червні 2022 року, коли ОПОРА вперше провела власне опитування щодо медіаспоживання, цей показник зріс утричі – до 65,7%. А у 2024 році він перевищив показники 2021 року майже вчетверо – тепер новини у Telegram читають понад 78% опитаних". (Укрінформ).

Також додамо, що 2024  року на замовлення Громадянської мережі ОПОРА, відбулось аналогічне соцдослідження, яке тривало з 6 травня до 4 червня 2024 року. Зокрема, тоді у звіті "Опори" булу сказано:  "Рейтинг найпопулярніших соціальних мереж в Україні протягом останніх трьох років (це станом на серпень 2024 року, - ред.) залишається фактично незмінним. Як і раніше, цьогоріч його очолили Telegram (78.1%), YouTube (59.5%) та Facebook (44.6%). Трохи більше ніж 42% опитаних читають новини у Viber, 29,6% — в Instagram, 26,8% — у TikTok, 7,8% — в Х (Twitter). Іншими соцмережами для отримання новин користуються лише 1,2% опитаних. Порівняно з минулим роком зросла частка тих, хто використовує для читання новин Telegram (на 6,8%), стабільною залишилась авдиторія Instagram, TikTok та Х (Twitter). Натомість зменшилася частка тих, хто споживає новини з YouTube (на 6,7%), Facebook (на 10,4%) та Viber (на 7,7%)".

Довідка. 

Соціологічна група «Рейтинг» повідомила, що дослідження було проведено на замовлення громадської організації «Львівський медіафорум» та International Media Support у період із 1 по 13 квітня 2025 року методом особистого формалізованого інтерв’ю (faceto-face) провела серед мешканців України віком від 18 років (окрім окупованих територій) опитування щодо суспільних настроїв, інформаційної поведінки українців, рівня довіри до медіа тощо. Вибірка становила 2000 респондентів і є репрезентативною за віком, статтю та типом поселення, похибка репрезентативності — не більше ±2,2%. 

Фото - ілюстративне

Support the project here:

DONATE

Відгуки

Немає відгуків.

Залишити коментар

Оцінити
Відправити

Copyright © 2017-2025, Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор R40-05228. BDS-studio.com

📲 Підписуйтесь на Telegram

⚡ maj0r_news
Оперативні новини та актуальні події
Підписатися