Своїм митом Трамп провокує подорожчання авто і обвал акцій автовиробників
Від 2 квітня справді будуть запроваджені тарифи у розмірі 25% на імпорт автомобілів – щоб стимулювати внутрішнє виробництво. Цю інформацію підтвердив президент США Дональд Трамп, повідомляє AP.
Запроваджуючи тарифи на імпорт автомобілів, Білий Дім розраховує щорічно забезпечувати додаткові 100 млрд доларів прибутку та стимулювати автомобільну галузь у США. Трамп давно заявляв, що планує такий крок, і це буде однією з його визначальних політичних ліній під час перебування на посаді.
Учасники ринку очікують, що тарифи будуть стосуватися і повністю зібраних автомобілів, і компонентів. Це може призвести до подорожчання авто, зниження обсягів продажу нових автомобілів і прискорити інфляцію. А зміна чинної моделі – коли у тому числі американські виробники мають свої заводи у різних країнах світу – може зайняти тривалий час.
Тим часом підтвердження того, що Трамп таки запроваджує мита, вже справило ефект, і він не був позитивним. Помітно знизилися акції компаній-автовиробників, пише Reuters. Агенція зазначає, що це може суттєво підняти ціни на авто в США та вдарити по виробниках у Канаді, Мексиці та інших країнах.
Після цієї новини акції General Motors подешевшали на 8% на післябіржових торгах. Цінні папери Ford і Stellantis, що торгуються в США, втратили приблизно по 4,5% кожен. В Азії акції Toyota, Honda та Hyundai знизилися на 3-4%. При цьому вартість акцій Tesla, яка виробляє всі свої автомобілі у США, але використовує імпортні комплектуючі, впала на 1,3%.
За оцінками Cox Automotive, нові тарифи додадуть 3 000 доларів до вартості автомобілів, вироблених у США, і 6 000 доларів до машин із Канади та Мексики. Очікується, що загалом у Північній Америці це скоротить виробництво на 20 000 авто на день.
Автомобільні компанії та уряди інших країн розкритикували рішення Трампа. Організація Autos Drive America, що представляє найбільших іноземних автовиробників, таких як Honda, Hyundai, Toyota і Volkswagen, попередила, що мита «зроблять виробництво і продаж автомобілів у США дорожчими, що в кінцевому підсумку призведе до підвищення цін, зменшення вибору для споживачів і скорочення робочих місць». Водночас профспілка United Auto Workers підтримала митну політику Трампа, заявивши, що вона може повернути в США «тисячі добре оплачуваних робочих місць у сфері автомобілебудування».
Білий дім заявив, що 25% тарифи на автомобільні запчастини, що імпортуються до США, набудуть чинності не пізніше 3 травня, оподатковуючи такі ключові товари, як двигуни, трансмісії, деталі силових агрегатів та електричні компоненти.
Президентка Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн заявила, що «глибоко шкодує» про рішення США запровадити тарифи на європейський автомобільний експорт. Адже автопром є рушієм інновацій, конкурентоспроможності та високоякісних робочих місць завдяки глибоко інтегрованим ланцюжкам постачання по обидва боки Атлантики.
«Як я вже говорила раніше, тарифи – це податки, погані для бізнесу, ще гірші для споживачів як у США, так і в Європейському Союзі. Зараз ми оцінимо цю заяву разом з іншими заходами, які США планують здійснити найближчими днями», – повідомила президентка ЄК. І наголосила, що ЄС продовжуватиме шукати рішення шляхом переговорів, захищаючи свої економічні інтереси.
«Як велика торгова сила і потужна спільнота з 27 держав-членів, ми будемо спільно захищати наших працівників, бізнес і споживачів по всьому Європейському Союзу», – зазначила фон дер Ляєн у своїй заяві.
Відгуки
Немає відгуків.
Залишити коментар